اخبار روز

مرکز بازیافت پسماند کشتی بندر امام (ره) افتتاح شد

مرکز بازیافت پسماند کشتی بندر امام (ره) افتتاح شد

– اخبار اقتصادی –

به گزراش خبرگزاری برگزیده های ایران،‌ با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در خوزستان مرکز تسهیلات دریافت زائدات و بازیافت پسماند کشتی افتتاح شد. این مرکز با جمع‌آوری آب‌های آلوده و ضایعات حاصل از عملیات کشتی‌ها، این آب‌های آلوده نفتی را به از مخازن ۲۰۰ تنی به واحد مینی ریفاینری منتقل می‌کند.

در این فرآیند، آب دریافتی از کشتی‌ها در ۴ مخزن از مخازن ۲۰۰ تنی ذخیره و پس از یک دوره ماند Sludge و Slobe به مخازن مخصوص به خود منتقل و از آنجا به مخازن افقی واقع در شرق واحد مینی ریفاینری و سپس وارد پیش گرمکن‌ها و راکتورها شده (SD0104) و عملیات جداسازی آب از هیدروکربن‌های سبک و سنگین انجام می‌شود.

هیدروکربن‌های سبک و بخارات از بالای برج‌ها خارج و به سمت کندانسورها رفته و توسط آب ارسالی از Cooling Tower خنک و مایع  و در رسیورها ذخیره می‌شود.

در رسیورها آب‌های حاصله خارج و به سمت واحد تصفیه آب (Water Tretment) منتقل و در آنجا آلودگی‌های آب به روش کلر زنی و سیستم فیلتراسیون تصفیه و به حد مجاز جهت رها سازی رسانده می‌شود. هیدروکرین‌های سبک نیز به میکسرها منتقل و پس از رنگ بری و اصلاح ساختاری به مخازن افقی شماره ۴ و ۵ و سپس به مخازن مخصوص در مجموعه مخازن ۲۰۰ تنی منتقل و ذخیره می‌شود.

هیدروکربن‌های سنگین باقیمانده در برج‌ها به برج تولید قیر (۰۱-TS) هدایت شده و تحت حرارت بالا و جداسازی روغن‌ها و گازوئیل قیر تولید شده جهت گزیدبندی و اصلاح ساختاری به میکسرها هدایت می‌شود و محصول نهایی به مخازن مخصوص در مخازن ۲۰۰ تنی و یا به محل بسته بندی و بشکه گیری منتقل می‌شود.

همه عملیات حرارتی در این فرآیند توسط سیستم Hot oil (سیستم روغن داغ) تامین می‌شود. همچنین هرگونه ضایعات غیر قابل مصرف از قبیل خاک‌های فیلتر پرس و لجن‌های مخازن جهت جداسازی خاک از مواد نفتی به دستگاه پیرولیز منتقل می‌شود.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا