فارس

کمیته امداد امام خمینی(ره) مرودشت با ۲۰ هزار مدد جو، پیشتاز اشتغال زایی است

به گزارش برگزیده های ایران از مرودشت، با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی توجه به رفع مشکلات فراوان اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی طبقات محروم جامعه و پیش‌بینی برنامه‌های زیادی  به‌منظور توانمندسازی و رفع نیازهای اقشار بی‌بضاعت و محروم موردتوجه ویژه دولتمردان قرار گرفت به‌گونه‌ای که لزوم حمایت و دستگیری از نیازمندان و محرومان جامعه در صدر برنامه‌های نظام قرار گرفت.

کمیته امداد مرودشت نزدیک به ۷ هزار خانوار و حدود ۲۰ هزار نفر تحت پوشش دارد و علت اصلی این جمعیت زیاد که در این شهرستان تحت پوشش هستند بحث خشک‌سالی هست، چراکه این شهرستان قطب کشاورزی و دامداری است.

رئیس کمیته امداد مرودشت در گفتگو با خبرنگار فارس در مرودشت گفت: متأسفانه به دلیل خشکسالی‌های پیاپی امروزه جامعه ما واقعاً دچار آسیب، مشکل شده و این مهم‌ترین عاملی است که این تعداد جمعیت تحت پوشش کمیته امداد مرودشت قرارگرفته است.

سید علی حسینی بیان کرد: کمیته امداد در زمینه های مختلف به یاری مددجویان و محرومان شتافته و در زمینه‌های پرداخت مستمری از ۳۵۰ تومان تا یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ماهیانه به خانواده‌های یک نفر تا پنج نفر به بالا  کمک می‌کند.

وی از کمیته امداد  به‌عنوان یکی از سازمان‌های موفق و پیش رو در ایجاد اشتغال یادکرد و گفت: یکی از کارهای خوبی که در کمیته امداد انجام می‌شود و جزو آرمان‌های امام (ره) هست و همیشه در فرمایشات مقام معظم رهبری و مسئولین عالی‌رتبه کشور و مورد تأکید فراوان بوده، بحث اشتغال است.

حسینی به تشریح اقدامات انجام‌گرفته در رابطه با طرح‌های  اشتغال‌زایی پرداخت و مشاوره را یکی از مؤلفه‌های مهم برای اعطای وام اشتغال دانست و افزود: قبل از اینکه مددجو برای دریافت وام به بانک معرفی می‌شود مشاوره‌های لازم انجام و نظارت‌های قبل و بعد اجرا همچنین حین اجرا تا حصول نتیجه انجام می‌شود.

او افزود: چنانچه مددجو دچار مشکل، آسیب شد و در این مدت دوباره نیاز به سرمایه ، مشاوره و راهنمایی داشت کارشناسان ما راهنمایی و کمک خواهند کرد تا بتواند هم رضایتمندی ایجاد شود و هم موفق شود.

رئیس کمیته امداد مرودشت خاطرنشان کرد:  بسیاری از مددجوها اکنون به‌عنوان کارآفرین موفق هستند، در دورانی که تا دیروز نیازمند بودند امروز نیاز که ندارند هیچ، بلکه به‌عنوان حامیان کمیته امداد هم نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی حمایت از کارآفرینان و صاحبان صنایع و کارگاه‌های زودبازده را از جمله اقدامات کمیته امداد دانست و اعتبار اشتغال کمیته امداد مرودشت را در سال جاری ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: کارفرمایانی که هر یک مددجویان کمیته امداد را به‌کارگیری کنند ، در طی مدت دو سال ۲۳ درصد حق بیمه کارگر توسط کمیته امداد پرداخت می‌گردد و درازای به‌کارگیری هر کارمند تا ۱۰۰ میلیون تومان وام  تا سقف۴۰ نفر پرداخت می‌شود. 

مهم ترین عامل خود کفایی ؛ حمایت همه جانبه کمیته امداد امام خمینی(ره) 

 زارع یکی از مددجویان و کارآفرینان موفق کمیته امداد مرودشت با ابراز خرسندی از کمک و همیاری کمیته امداد همت و تلاش را اولین گام جهت خودکفایی دانست و افزود: با دریافت وامی از کمیته امداد کارگاه بسته‌بندی سبزی‌ها راه‌اندازی کردم که الحمدالله اکنون روی پای خود ایستاده‌ام و علاوه بر اینکه تعدادی را مشغول به کار کرده‌ام صاحب‌خانه شده‌ام و فرزندانم هم به دنبال دریافت تحصیلات عالیه هستند.

خانم کشاورز که یکی از مددجویان کمیته امداد و دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه دولتی هست با تشکر از حمایت کمیته امداد به جهت حمایت مالی جهت ادامه تحصیل گفت: من دانشجوی رشته پزشکی هستم، مصیبت فقر و تنگدستی را هم چشیده و هم لمس کرده‌ام تصمیم دارم پس از دریافت مدرک دکترای پزشکی بیشترین طبابتم در خدمت محرومین باشم .

 روستایی هم که یکی از کارآفرینان موفق درزمینه اشتغال و کارآفرینی می باشد،گفت: کمک ماهیانه کمیته امداد اندک و در توانشان هست که با شرایط اقتصادی فعلی جامعه سازگار نیست بنده با توجه سیاست‌های کمیته امداد درزمینه های  توانمندسازی مددجویان تصمیم گرفتم که خودکفا شوم و درآمد بیشتری برای امرارمعاش به دست آورم .

وی افزود: با اخذ وام از کمیته ۳۰ رأس گاو خریداری کرده ام و در کنار خودم سه نفر مشغول به کارکرده‌ام و الحمدالله درآمدی خوبی هم دارم.

انتهای پیام/ف
 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا