هرمزگان

یادداشت| آموزش و پرورش و تمدن نوین اسلامی

به گزارش برگزیده های ایران از بندرعباس، حسین علی دایری پور مسؤول مرکز آموزش و توانمندسازی جمعیت فرهنگیان جوان هرمزگان در یادداشتی ذیل عنوان «آموزش و پرورش و تمدن نوین اسلامی» آورده است:

بدون شک یکی از عوامل ایجاد تمدن توسط ملت‌ها، توجه به علم و دانش است.

در همین خصوص آموزش و پرورش بعنوان سنگ بنای رشد و پیشرفت کشور نقش تاثیرگذاری در ایجاد تمدن نوین اسلامی دارد و یکی از ساحت‌های ۶ گانه تعلیم و تربیت که بطور خاص به موضوع علم و دانش و پژوهش می پردازد، ساحت تربیتی علمی و فناورانه است که ناظر به کسب شایستگی‌هایی اعم از صفات و توانمندی‌ها و مهارت هایی است که به دانش آموزان کمک می‌کند تا با شناخت و بهره‌گیری و توسعه نتایج تجارب علمی و فناورانه بتوانند با توجه به تغییرات و تحولات آینده، نسبت به جهان هستی و همچنین استفاده و تصرف مسئولانه در طبیعت یک بینش ارزش مدارانه کسب کنند.

از طرف دیگر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در بخش گام دوم سرفصلها و توصیه‌های اساسی در پرتو امید و نگاه خوشبینانه به آینده، به اولین موضوعی که اشاره نموده اند بحث علم و پژوهش می باشد. ایشان در همین مورد بیان نموده‌اند که دانش آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است و روی دیگر دانایی را توانایی دانستند.

بر همین اساس پایه ریزی تمدن نوین اسلامی که مؤکداً مورد تاکید ایشان است نیازمند آموزش و پرورشی است که بتواند انسان‌هایی تربیت کند که علاوه بر کسب شایستگی‌های علمی، متخلق به اخلاق و ملکات انسانی از قبیل دانایی و توانایی، خرد ورزی، پارسایی، پرهیزکاری، پاکدامنی، شجاعت، اهل اقدام و عمل بودن باشند.

از منظر مقام معظم رهبری یک چنین انسانها و یک چنین جوان‌هایی پایه اصلی ایران سربلند فردا و پایه اصلی تمدن نوین اسلامی هستند.

به همین دلیل انتظار هست که دستگاه تعلیم و تربیت رسمی کشور ضمن نصب العین قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص آموزش و پرورش، ضمن اجرای دقیق مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و همچنین با چراغ راه قرار دادن بیانیه گام دوم انقلاب، زمینه ساز تمدن نوین اسلامی و حکومت جهانی مهدوی عجل الله تعالی فرجه الشریف گردد.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا