اردبیل

۱۲ پروژه ورزشی اردبیل نیازمند نگاه ملی است

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، سجاد انوشیروانی بعدازظهر امروز در نشست خبری که در ورزشگاه رضازاده برگزار شد، اظهار کرد: طبق بیانات رئیس جمهور، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حوزه ورزش استان اردبیل در دستور کار قرار گرفته که به سرانجام رساندن این پروژه‌ها نیازمند نگاه و توجه ویژه استانی و ملی است.

وی افزود: توزیع عادلانه اعتبارات در بین شهرستان‌ها یک اصل مهم در ورزش و جوانان استان اردبیل است و هزینه‌های جاری این اداره طی سال‌های اخیر ۱۲۲ میلیارد و ۷۷۱ میلیون ریال بود که با کسری بودجه ۶۵ میلیارد ریالی روبرو بودیم اما خوشبختانه سال گذشته و امسال بدون کسری بوده است.

تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ورزش اردبیل

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل تصریح کرد: در سفر پربرکت رییس جمهور به استان اردبیل، درخواست اختصاص۸۰۰ میلیارد ریال داشتیم که ۵۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافت و این مبلغ طی ۱۸ ماه آینده تخصیص خواهد یافت.

انوشیروانی ادامه داد: سرانه فضار ورزشی در کشور ۵۰ سانتی متر مربع و در استان اردبیل ۴۶ سانتی متر مربع است اما در حوزه فضای ورزشی سرپوشیده، سهم هر نفر در استان ۷ سانتی متر مربع می‌باشد که جزو استان‌های محروم محسوب می‌شویم.

وی تأکید کرد: برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و پروژه‌های مورد نیاز حوزه ورزش استان اردبیل به اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان نیاز است.

ناتمام ماندن ۱۶ پروژه به دلیل عدم پرداخت مطالبات پیمانکار

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل ادامه داد: طی ماه‌های گذشته پیمانکار ۱۶ پروژه ورزشی استانی به دلیل عدم پرداخت مطالبات معوقه، درخواست ترک پروژه داشتند که موافقت شد و پروژه‌ها به مزایده گذاشته شد.

وی ادامه داد: طبق اعتبارات مصوب شده تا پایان سال، ۷ الی ۸ پروژه بزرگ ورزشی استان اردبیل به بهره‌برداری خواهد رسید و بخش عمده‌ای از آسیب‌دیدگی ۷۸ ورزشگاه و‌ سالن‌های ورزشی سطح استان طی ماه‌های آینده رفع خواهد‌ شد.

بازسازی دو ورزشگاه مهم اردبیل در اولویت است

انوشیروانی تصریح کرد: بهسازی و بازسازی ورزشگاه علی دایی در دستور کار است که از مشکلات این مجموعه ورزشی می‌توان به نبود آب شرب و مشکلات حوزه برق و فاضلاب اشاره کرد که برای رفع مشکلات موجود این مجموعه ورزشی ۴۰۰ میلیارد ریال و برای سالن ژیمناستیک ۳۱۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

وی تشریح کرد: طبق برآوردهای کارشناسی برای بهسازی و بازسازی استادیوم تختی اردبیل نیز ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است و طبق نظر استاندار، این مجموعه ورزشی در لیست پروژه‌های ضرورت‌دار و پیشران استان اردبیل قرار گرفته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل افزود: تکمیل سالن وزنه‌برداری مشگین شهر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل پروژه با جدیت تمام در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: سالن وزنه‌برداری اردبیل نیز پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی دارد ولی به دلیل ساخت بدون اخذ پروانه، متاسفانه با مشکلاتی همچون لوله‌کشی آب،گاز و سیم کشی برق و… مواجه است که در حال پیگیری اخذ پروانه هستیم.

انوشیروانی گفت: در شهرستان گرمی و پارس آباد نیز چندین پروژه‌های ورزشی داریم که هر شهرستان نیازمند اعتبار ۳۰ الی ۳۵ میلیارد تومانی است.

تلاش برای حضور ورزشکاران اردبیلی در میادین جهانی

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل تصریح کرد: استان اردبیل با کسب ۴ مدال المپیکی و ۸ مدال پارالمپیکی جزو سه استان برتر کشور محسوب می‌شد که متاسفانه در سال‌های اخیر استان اردبیل ورزشکاری در این مسابقات نداشته است که در تلاش و برنامه ریزی هستیم تا در مسابقات بین‌المللی و جهانی آینده شاهد حضور ورزشکاران اردبیلی باشیم.

وی ادامه داد: در استان اردبیل کمیته‌ ویژه‌ای برای حضور در مسابقات آسیایی ۲۰۲۲ چین تشکیل شده و ۳۰ ورزشکار در رشته‌های گوناگون شناسایی و به وزارت ورزش معرفی شده‌اند.

انوشیروانی تشریح کرد: ورزش و جوان استان اردبیل در سال گذشته ۵۳۰ میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی دریافت کرد که از این مبلغ ۲۸۰ میلیارد ریال ملی بود که ۱۸۰ میلیارد ریال اوراق اختصاص یافت و برای سال‌جاری ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی در نظر گرفته شده است که ۱۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی است.

اداره ورزش و جوانان استان تغییر مکان می‌دهد

وی گفت: طبق مکاتبات و همکاری با شهرداری اردبیل، ساختمان فعلی ورزش و جوانان استان اردبیل به خانه جوانان استان اختصاص خواهد یافت و ورزش و جوانان استان اردبیل به ساختمان بزرگ‌تر منتقل خواهد شد.

انتهای پیام/۳۴۵۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا