اصفهان

آخرین وضعیت سامانه بارش‌زا در اصفهان/ کلیه محورهای منتهی به استان باز است

آسیه آقایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در اصفهان با اشاره به وضعیت هوای استان اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر تداوم فعالیت سامانه بارش‌زا بر روی استان تا اوایل دوشنبه است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان افزود: بر این اساس در اکثر مناطق استان وضعیت جوی به صورت ابری و مه آلودگی، گاهی وزش باد نسبتاً شدید، بارش باران گاهی با رعد و برق و در مناطق مرتفع بارش برف و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه شدت فعالیت این سامانه در مناطق غرب و جنوبی و امروز در شمال استان خواهد بود، گفت: دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان ۲ تا ۴ درجه کاهش خواهد داشت.

علی‌عسگریان بیان کرد: بیشینه دمای هوای شهر اصفهان ۱۵ و کمینه فردا ۶ درجه سانتی‌گراد و بوئین میاندشت با منفی ۲ و خور و بیابانک با ۱۹ درجه سانتی‌گراد به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با اشاره به میزان بارش در ۲۴ ساعت گذشته در استان خاطرنشان کرد: بیشترین میزان بارندگی در داران با ۳۴.۴ میلی‌متر ثبت شده است و در ادامه بوئین ۲۷.۸، خوانسار ۲۳.۱، اردستان با ۸.۷، زرین‌شهر و آران و بیدگل ۸.۸، گلپایگان ۲۱.۱، نطنز ۱۱.۸، زواره ۱۵.۴، کاشان ۱۶،  میمه ۷.۳، دهاقان ۵.۳، فریدون‌شهر ۶.۱، چادگان ۱۶.۲، شهرضا ۷.۶، نجف‌آباد ۵.۲، مبارکه ۴.۶، و دهق و علویجه با ۳ میلی‌متر بیشترین میزان بارش را در استان ثبت کرده‌اند و در کل توزیع بارش در استان خوب بوده است.

 

وی با بیان اینکه ایستگاه هواشناسی میزان بارش در اصفهان را ۳.۳ میلی‌متر ثبت کرده است، اما ایستگاه باران‌سنجی اداره کل هواشناسی میزان بارندگی را در مجموع این ۲ روز ۲۶ میلی‌متر ثبت کرده است.

بنابر تماس با اداره کل راهداری اصفهان محورهای مبارکه- بروجن و میمه -دلیجان بارندگی گزارش شد و کلیه محورهای منتهی به اصفهان باز است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/آ/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا