کردستان

افزایش ۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در کردستان/همکاری مردم با پلیس مبارزه با مواد مخدر از طریق شماره ۱۲۸

سیروس یاوری با حضور در دفتر خبرگزاری برگزیده های ایران کردستان و در مصاحبه با خبرنگار این رسانه اظهار کرد: در حوزه مقابله و مبارزه با فروشندگان مواد مخدر و سوداگران مرگ طرح‌های مختلفی و به صورت جهادی در سطح استان اجرا شده است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی کردستان اضافه کرد: اعتقاد داریم مبارزه باید با بنیان جرم باشد تا تاثیرگذاری لازم را داشته باشد که فروشندگان مواد مخدر اعم از خرده‌فروشان و یا عمده‌فروشان از بنیان‌های جرم محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: زمانی که مبارزه جدی علیه توزیع و عرضه صورت گرفت دسترسی به مواد و در نهایت، مصرف در جامعه کاهش می‌یابد.

یاوری خاطرنشان کرد: وقتی توزیع‌کننده نتواند به آسانی توزیع کند و عرضه برایش سخت شود در نتیجه نرخ اعتیاد در استان کاهش پیدا خواهد کرد‌.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی کردستان افزود: طرح به صورت پایلوت در شهر سنندج اجرا شده و به سایر شهرستان‌های استان نیز ابلاغ خواهد شد.

یاوری اظهار کرد: خانه‌هایی شناسایی کردیم که گاها به صورت تیمی و خانوادگی کار می‌کردند و کسی به آنها شک نمی‌کرد.

پلمپ خانه‌هایی قفسه‌ای توزیع‌کننده مواد مخدر

وی اضافه کرد: تعدادی از این خانه‌ها را پلمپ کردیم هرچند با کمک دستگاه قضا این روند ادامه خواهد داشت و با سایر افراد و خانه‌های شناسایی‌شده برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی کردستان اذعان کرد: با کار جهادی و همراهی و همدلی مردم و حمایت دستگاه قضا تا ریشه‌کنی مواد مخدر در استان تلاش می‌کنیم.

وی اذعان کرد: مقابله با عرضه‌کنندگان اصلی مواد مخدر موجب جمع‌آوری کامل خرده‌فروشان در محلات شده و این مهم در سطح استان تداوم خواهد داشت.

اجرای ۱۵۰۰ طرح مبارزه با اعتیاد در کردستان

یاوری عنوان کرد: در زمینه جمع‌آوری معتادین متجاهر هم بیش از یک‌ هزار و ۵۰۰ طرح اجرا شده و حدود ۹۰۰ نفر معتاد جمع‌آوری شدند که بیش از ۴۰۰ نفر آنان، معتاد متجاهر بودند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی کردستان اضافه کرد: متاسفانه نبود کمپ ماده ۱۶ یکی از مشکلات و موانع در مسیر ساماندهی و درمان معتادین متجاهر در استان است.

وی عنوان کرد: در صورتی که مکان مناسبی ایجاد شود در کمتر از ۲۴ ساعت تمامی معتادین متجاهر در استان را جمع‌آوری می‌کنیم.

یاوری در ادامه و در پاسخ به اینکه وعده انتظامی در مورد استقرار کیوسک نگهبانی در تپه شیخ سلام و جمع‌آوری معتادین در این مکان زیارتی، گفت: تا کنون چندین طرح طی در این مکان اجرا و معتادین و فروشندگان مواد مخدر جمع‌آوری شده‌اند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی کردستان خاطرنشان کرد: برای جمع‌آوری معتادین متجاهر به ویژه در تپه شیخ سلام و سایر اماکن مقدس و خاصتا قبرستان‌ها برنامه ویژه داریم که البته در این زمینه باید شهرداری و رسانه‌ها کمک کنند.

وی از افزایش ۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در کردستان طی ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: بیشترین کشفیات مربوط به مرکز استان است و تریاک بیشترین فراوانی در توزیع و مصرف مواد مخدر در استان دارد.

یاوری خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک تن انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده است.

وی اضافه کرد: مردم نقش مهمی در کمک به نیروی انتظامی در مبارزه با توزیع مواد مخدر و اعتیاد دارند و می‌توانند اطلاعات خود در این زمینه را از طریق شماره تلفن ۱۲۸ اطلاع دهند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا