زنجان

معرفی ۵۰ اثر صنایع دستی زنجان برای دریافت نشان ملی

امیر ارجمند، مدیرکل میراث‌ فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در گفت‌‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران اظهار کرد: دو جلسه داوری نشان ملی صنایع‌دستی با حضور داوران استانی برگزار شد که در میان پنجاه اثر صنایع‌دستی هنرمندان که در این مرحله امتیاز کافی را کسب کردند انتخاب و برای داوری نهایی به استان قزوین ارسال خواهد شد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: در این دوره از داوری نشان ملی به میزبانی استان، شاهد آثار قابل‌توجه و مرغوبی از هنرمندان زنجانی بودیم. معیارهای ارزیابی آثار در این محصولات شامل مرغوبیت، اصالت، نوآوری، قابلیت بازاریابی و عرضه در بازار است.

وی با بیان اینکه در این داوری از آثار ارائه‌ شده صنایع‌دستی پنجاه اثر به مرحله ملی معرفی شدند، یادآور شد: آثاری که برای دریافت نشان ملی مرغوبیت کالا داوری شدند شامل رشته‌های ملیله‌کاری، چاقوسازی، مسگری، زیورآلات سنتی، قلم‌زنی، چاروق دوزی، گیوه‌دوزی، ابزارآلات چوب، ساز سنتی هستند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با توجه به حضور پررنگ صنعتگران زنجانی در این دوره گفت: تعداد هنرمندان استان در هر دوره از نشان ملی نشان‌دهنده عزم جدی هنرمندان و مدیران شهرستان‌ها برای ارتقاء و رشد هر چه بیشتر حوزه صنایع‌دستی است.

ارجمند در ادامه از آموزش رشته ملیله‌کاری زنجان به هنرجویان و صنعتگران سایر استان‌ها در نخستین آموزشگاه ملیله‌کاری استان خبر داد و گفت: موفقیت این رشته در زمینه اشتغال‌زایی نیز بالا است و هنرجوها با هزینه‌های پایین برای آموزش می‌توانند رشته‌ای را بیاموزند که به چند برابر سوددهی دست یابند.

وی اظهار داشت: با توجه به توان مالی و با توجه به توان اداری که داریم دائماً کلاس‌های آموزشی در رشته‌های بومی و بالأخص ملیله برگزار می‌کنیم،  این کلاس‌ها می‌تواند بحث مشکل اشتغال جوانان را تا حدی برطرف کند و منبع درآمدی برای خانواده‌ها باشد‌.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان تصریح کرد: با توجه به بررسی‌های به‌ عمل‌ آمده از کارگاه‌های صنایع‌دستی آسیب‌ دیده پیشنهاد شده که برای حمایت از فعالان این عرصه با پرداخت تسهیلات خسارات ناشی از n class=”wordInCorrect” id=”2256_5″>کرونا جبران شود.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵


 2021-12-29 02:04:48

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا