گیلان

رهاسازی فاضلاب منازل به خیابان‌ها/آستارا با سرپرست‌ها اداره می‌شود

به گزارش برگزیده های ایران از آستارا، معاون دادگستری گیلان ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات آب و فاضلاب این شهرستان در محل فرمانداری اظهار کرد:‌ از دانش، تخصص و راه‌کارهای مدیران حاضر در این جلسه برای حل مشکلات آب و فاضلاب شهرستان آستارا استفاده می‌کنیم. 

جان احمد آقایی با بیان اینکه شهرستان آستارا به لحاظ فرهنگی و گردشگرپذیر بودن در سطح کشور و استان شناخته شده است، تصریح کرد:‌ متأسفانه این شهرستان فرهنگی و گردشگرپذیر مدت‌ها است که با سرپرستی اداره می‌شود و بسیاری از مدیران ادارات سرپرست هستند.

معاون دادگستری گیلان خواستار تشکیل کمیته صیانت از آب و فاضلاب شهرستان آستارا شد و بیان کرد: درصورت بی توجهی به مباحث آبی این شهرستان مرزی و گردشگرپذیر ممکن است شاهد بروز هزاران نوع بیماری ویروسی و میکروبی در بین مردم باشیم.

 

پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی سد لاستیکی ملاهادی 
عضو هیأت مدیره شرکت آب و منطقه‌ای استان گیلان نیز در جلسه بررسی مشکلات آب و فاضلاب شهرستان آستارا در محل فرمانداری اظهار کرد: سد لاستیکی رودخانه ملاهادی خانه‌های آسیاب ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و این پروژه ۱۴۰۱ مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مجید نیک‌خویی با بیان اینکه سد لاستیکی رودخانه ملاهادی خانه‌های آسیاب ۷۲۰ هزار مترمکعب حجم دارد و می‌تواند ۱۰ برابر خود را مدیریت کند، تصریح کرد: این سد پس از تکمیل و بهره‌برداری علاوه‌بر آب‌یاری ۱۰۰ هکتار از اراضی آستارا می‌تواند به روستاهای مجاور خود نیز آب دهد. 

مدیریت فاضلاب آستارا ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد 
قائم‌مقام شرکت آب و فاضلاب استان گیلان نیز در جلسه بررسی مشکلات آب و فاضلاب شهرستان آستارا در محل فرمانداری اظهار کرد:‌ برای مدیریت فاضلاب شهری آستارا تاکنون ۵۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه‌شده و برای اتمام آن در مجموع به یک‌هزار میلیارد تومان نیاز داریم. 

هادی نیزه‌باز با با بیان اینکه دو دستگاه پکیچ تصفیه فاضلاب در شهرک عباس‌آباد نصب و در آینده نزدیک در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرند، تصریح کرد: با پی‌گیری‌های صورت گرفته قرار است یک دستگاه دیگر در منطقه ساحلی شهر آستارا نصب و وارد مدار بهره‌برداری شود. 

 

کمبود آب در آستارا شبیه یک طنز است 
امام‌جمعه موقت آستارا نیز در جلسه بررسی مشکلات آب و فاضلاب این شهرستان در محل فرمانداری، تشکیل این جلسه را به‌حق و به‌جا دانست و اظهار کرد: حیات همه موجودات به آب وابسته بوده و در آیات سوره مومنون به اهمیت این نعمت الهی اشاره شده است. 

حجت‌الاسلام ناصر صالحی ضمن‌انتقاد از معضل کمبود آب در شهرستان آستارا تصریح کرد: معضل کمبود در استانی که یک استان پربار بوده و به دریا نزدیک است بیشتر شبیه به طنز بوده و برای حل این معضل، باید جلسات تخصصی و کارشناسی شده برگزار کرد.

 آستارا با بحران تنش آبی مواجه است 
سرپرست فرمانداری شهرستان آستارا نیز در جلسه بررسی مشکلات آب و فاضلاب این شهرستان در محل فرمانداری با بیان اینکه نبود آب برای دقایقی هم می‌تواند مشکل‌آفرین باشد، اظهار کرد: باید به مردم شهرستان آستارا حق داد و در راستای حل مشکلات آن‌ها گام برداشت. 

سید سعید میرقربانی با بیان اینکه شهرستان آستارا با بحران تنش آبی مواجه بوده و تصفیه‌خانه آب بهارستان کفاف این شهرستان مرزی و گردشگرپذیر را نمی‌دهد، تصریح کرد:‌ مقدار تولید آب تصفیه‌خانه بهارستان ۱۰۰ لیتر در ثانیه است، درحالی‌که مقدار مصرف شهرستان ۳۰۰ لیتر در ثانیه می‌باشد.

 

پدافند غیرعامل در تصفیه‌خانه آب بهارستان رعایت نشده است
رئیس دادگستری شهرستان آستارا نیز در جلسه بررسی مشکلات آب و فاضلاب این شهرستان در محل فرمانداری اظهار کرد:‌ زیرساخت‌های آبی و فاضلابی شهرستان آستارا برای جمعیت ۹۱ هزار نفری می‌باشد که با افزایش شناوری جمعیت، زیرساخت‌های آبی آن از دسترس خارج می‌شود. 

عباس جاذب با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل در تصفیه‌خانه آب شرب بهارستان رعایت نشده است، تصریح کرد: به دلیل مرزی بودن شهرستان آستارا و پوشش کوهستانی و جنگلی محدوده مرزی آن ممکن است به لحاظ مباحث بیوتروریست خطراتی را برای مرزنشینان ایجاد کند.

بحران آبی را سپری و در ورشکستی آبی قرار داریم
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آستارا نیز در جلسه بررسی مشکلات آب و فاضلاب این شهرستان، بحران آب شهرستان آستارا را ناشی از کمبود منابع آبی و استفاده نادرست از‌ آن دانست و اظهار کرد:‌ اکنون مرحله بحران آب را سپری کرده و در مرحله ورشکستی آبی قرار داریم.

یاسر هم‌دمی با بیان اینکه با احیای و بازسازی چشمه‌ها و استفاده از آب‌شیرین‌کن‌ها می‌توان مشکل آبی شهرستان آستارا را برای مدت محدودی برطرف کرد، افزود‌: با متخلفینی که نسبت به نصب انشعابات غیرمجاز روی شبکه آب شهری اقدام می‌کنند برخورد می‌شود.

رهاسازی شبانه فاضلاب منازل به خیابان‌ها 
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا نیز در جلسه بررسی مشکلات آب و فاضلاب این شهرستان در محل فرمانداری اظهار کرد: ۵۶ مورد شکایت درخصوص معضل فاضلاب به بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان صورت گرفه و این تهدید بزرگی برای سلامت مردم محسوب می‌شود.

فرید بصیری‌مقدم با بیان اینکه متخلفین امور فاضلاب به صورت سطحی و ضعیف برخورد می‌شود، تصریح کرد: در خیابان حکیم‌نظامی که یکی از بهترین خیابان‌های شهر آستارا است شاهد رهاسازی شبانه فاضلاب و پسماند منازل و آپارتمان به خیابان هستیم. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا