چهارمحال و بختیاری

رسیدگی به مناطق زلزله‌زده تسریع شود/ لزوم توزیع عادلانه امکانات میان آسیب‌دیدگان

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد با اشاره به وضعیت مناطق زلزله‌زده در استان،گفت: علی‌رغم رفت‌وآمدهای بسیار مسئولان به این مناطق همچنان مشکلات بسیاری وجود دارد هرچند مسئولان به استان خوزستان بیشتر سفر کرده و اقدامات در آنجا بیشتر انجام شده است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه همین امر اعتراضاتی را در میان مردم استان ایجاد کرده که اگر قرار است سرکشی و توزیع امکانات انجام شود در همه‌جا به صورت یکسان رخ دهد، افزود: باتوجه به اینکه برآورد خسارات انجام شده، زمستان نزدیک است و زندگی در چادر سخت است لذا توصیه می‌شود با رویکرد جهادی رفتار شود تا زودتر مشکلات این مناطق حل شود.

وی با اشاره به اینکه شجره طیبه صالحین دستور مقام معظم رهبری است، ادامه داد: طبق فرمان مقام معظم رهبری سپاه متولی تعلیم و تربیت و  پایگاه‌های بسیج محل تزکیه شد تا جوانان و نوجوانان در این پایگاه‌ها برنامه ثابت علم‌محور و استخوان‌بندی معرفتی قوی داشته باشند که به طبع در استان شبکه‌ای شکل گرفت و کارهایی صورت گرفته که البته نواقصی نیز دارد و باید تقویت شود.

نبوت نعمتی است که خدا برایش منت می‌گذارد

نماینده ولی فقیه در استان به هفته وحدت اشاره کرد و ادامه داد: مسئله نبوت مسئله اساسی و کلیدی است که خداوند برای بشریت مطرح می‌کند و برای این نعمت بر سر خلقش منت می‌گذارد در صورتی که برای سایر نعمات الهی هیچ منتی برای انسان نداشته است زیرا که نبوت نعمت بزرگی است و اگر پیامبر نبود دین در مسیر بشریت قرار نمی‌گرفت و سعادت برای بشر رقم نمی‌خورد.

امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: شباهت‌هایی میان دوران زیست امام صادق (ع) و دوران زیست ما وجود دارد که شکل‌گیری فرق متفاوت، شکل‌گیری رفتار خوب و تعامل با اهل سنت، و …  از جمله این شباهت‌ها هستند که باید مراقب این اتفاقات باشیم.

برای دفع شبهات کار جهادی لازم است

وی ادامه داد: امروز به کار جهادی و علمی برای دفع شبهات نیاز است تا به طور جدی با این شبهات مقابله شود.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا