آذربایجان غربی

پروژه آزادراه ارومیه به تبریز به پیمانکار جدید واگذار شد / هزینه ۱۰۰۰۰ میلیارد تومانی برای سه قطعه

پروژه آزادراه ارومیه به تبریز به پیمانکار جدید واگذار شد / هزینه ۱۰۰۰۰ میلیارد تومانی برای سه قطعه

به گزارش برگزیده های ایران آذربایجان‌غربی، سیدمحسن حمزه‌لو در گفت و گو با خبرنگاران درخصوص آخرین وضعیت آزادراه ارومیه به تبریز گفت: پروژه از پیمانکار قبلی گرفته و پیمان سپاری جدید بخصوص در قطعه سوم روز گذشته با توافق اولیه با شرکتی که بومی استان است امضا شده است.

وی گفت: رقم مشارکت قطعات ۳، ۵ و ۶ آزادراه، بالغ بر ۱۰هزار میلیارد تومان است و پروسه اجرایی عملیات قطعه سوم طی سه ماه آغاز و با اجرای تونل‌ها مسافت ارومیه به تبریز ۱۷ کیلومتر کاهش خواهدیافت.

وی اضافه کرد: قطعات یک و دو این مسیر که در سمت استان آذربایجان‌غربی و تا اول میانگذر است به شکل آزادراه ایجاد نشده که تلاش می‌کنیم این بخش به شکل بزرگراهی تمام و تحویل شود.

ضعف ارومیه در حوزه راه

حمزه‌لو خاطر نشان کرد: ارومیه شاید تنها شهر بدون کمربندی کشور باشد که به همین دلیل بخش زیادی از ترافیک ورودی و خروجی شمال تا جنوب استان به این شهر منتقل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی ادامه داد: به همین منظور کنارگذر شرقی ارومیه جزو اولویت‌های راه و شهرسازی قرار گرفته و قرار است بطول ۸۵ کیلومتر از رشکان و کنار دریاچه احداث و برای آن اعتبار ۲۴هزار میلیارد ریالی در نظر گرفته شده است و بنا داریم امسال آن را پیمان سپاری کنیم.

وی خاطر نشان کرد: برنامه ما احداث این کنارگذر بصورت آزادراهی و با مشارکت بخش خصوصی است.

باز هم ماجرای طرح جامع شهری ارومیه

حمزه‌لو درخصوص ماجراهای ادامه دار طرح جامع شهری ارومیه گفت: این طرح فعلا در مرحله سند میانکار است و امکان تغییر و تجدیدنظر دارد.

وی در پاسخ به خبرنگاری که اعلام کرد چطور این سند برای اجرا ابلاغ شده است، اظهار کرد: بدنبال توسعه اصولی و علمی شهر هستیم و بیش از یک سال و با تاخیر یکساله سند میانکار تصویب شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی درخصوص جمعیت شهر ارومیه گفت: جمعیت ارومیه در آخرین سرشماری در سال ۹۵ حدود ۷۳۴هزار نفر بوده که برمبنای آخرین استعلام از سازمان مدیریت و برنامه ریزی جمعیت این شهر ۸۱۲هزار نفر مبنا قرار گرفته و طبق طرح جمعیت این شهر در سال ۱۴۱۵ حدود یک میلیون و ۴۶هزار نفر خواهد بود.

فعلا طرح اصلی مانده و استقبال می کنیم از همکاری برای نهایی کردن و آمار جدید جمعیت و تجدیدنظر

آخرین وضعیت راه آهن

حمزه‌لو گفت: بیشترین تردد در استان در بخش جاده ای است با این حال ظرفیت راه‌آهن بسیار مهم است و در سفر ریاست جمهوری، ۳۵۰ میلیارد برای تکمیل ایستگاه ارومیه، نقده، مهاباد و میاندوآب تخصیص و هم اکنون امکان بهره برداری از ظرفیت باری ارومیه و نقده امکان پذیر شده است.

وی اضافه کرد: بحث توسعه راه آهن در استان در ۳ محور خط ارومیه تبریز، خط نقده پیرانشهر و خط ارومیه سرو تعریف شده و در حال پیگیری فرآیند قانونی و عملیاتی شدن و همچنین تاسیس اداره کل راه آهن استان هستیم.

وضعیت نهضت ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: طی ۶دوره، ۱۷۵ هزار نفر ثبت نام کرده که از این تعداد ۳۲هزار نفر واجد شرایط بود و ۸هزار نفر واریز اولیه داشتند.

نگهداری از پل میان‌گذر

وی با اشاره به نگهداری پل میانگذر دریاچه ارومیه افزود: سال گذشته ۳.۵میلیارد تومان برای این پل هزینه شده که امسال نیز ۷.۵میلیارد تومان اعتبار برای نگهداری پل میانگذر در نظر گرفته شده است.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا