اخبار روز

مقام سابق صهیونیست: موقعیت اسرائیل مقابل ایران تضعیف شده است

مقام سابق صهیونیست: موقعیت اسرائیل مقابل ایران تضعیف شده است

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برگزیده های ایران، در سایه ادامه اعترافات صهیونیست‌ها به گرفتاری اسرائیل در باتلاق غزه و عدم‌تحقق هیچ یک از اهداف آن در جنگ، «گیورا آیلاند» رئیس پیشین شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در سخنانی اعلام کرد: اسرائیل امروز با جنگی متفاوت از جنگ سال ۲۰۱۴ مواجه است؛ زیرا موقعیت استراتژیک آن بعد از یک دهه، تضعیف و در مقابل، موقعیت ایران و هم‌پیمانان آن تقویت شده است.

این ژنرال صهیونیست و مسئول سابق امنیتی این رژیم در مقاله‌ای که در روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت منتشر شد، تأکید کرد: جنگی که امروز اسرائیل در غزه گرفتار آن شد، بسیار دردناک‌تر و سخت‌تر از جنگ سال ۲۰۱۴ است. نقطه عطف این تفاوت مربوط به محاصره اسرائیل در چندین جبهه است. آنچه ما در آستانه حمله هفت اکتبر نفهمیدیم و اکنون باید آن را درک کنیم، این است که موقعیت راهبردی اسرائیل بدتر شده است و در مقابل آن، موقعیت راهبردی ایران تقویت شده است.

وی در ادامه با هجمه تند ضد «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و اعضای افراطی کابینه او به‌خاطر سیاست‌های غلطی که در غزه و همچنین کرانه باختری پیش گرفته‌اند، گفت: رهبری اسرائیل هنوز بعد از ۹ ماه، ترکیب خطرناک جنگ در غزه و ادامه جنگ فرسایشی در جبهه شمالی را درک نکرده است؛ جبهه‌ای که درگیری‌ها در آن تا زمان پایان جنگ غزه ادامه خواهد داشت.

این مقام امنیتی سابق صهیونیست تصریح کرد: اسرائیل همچنین وخامت اوضاع بین‌المللی خود، بحران فزاینده اقتصادی و نیز کاهش روابط نظامی ـ اجتماعی با طرف‌های مختلف را درک نمی‌کند. جنگ در غزه باید هرچه زودتر پایان یابد و این شرط لازم برای مقابله با پیامدهای دیگر است. اسرائیل همچنین نیاز فوری به یک معامله برای آزادسازی گروگان‌ها (اسرای صهیونیست در غزه) دارد.

وی در پایان تأکید کرد: اگر جنگ فرسایشی را در جنوب و شمال ادامه دهیم و منابع اقتصادی را به پایان رسانیم و ندانیم که چگونه باید ارتش را بازسازی کنیم، در دهه آینده قادر به مقابله با تهدید ایران نخواهیم بود.

رسانه‌های عبری: نتانیاهو از خان‌یونس هم دست خالی بازگشت
هاآرتص: باید جرئت داشته باشیم و بگوییم که شکست خوردیم

/+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا