اصفهان

ابتلا به زیرسویه‌های جدید اومیکرون در اصفهان نداشتیم/کاهش آنفلوانزا در استان

ابتلا به زیرسویه‌های جدید اومیکرون در اصفهان نداشتیم/کاهش آنفلوانزا در استان

به گزارش برگزیده های ایران از اصفهان، پژمان عقدک با اشاره به اینکه تاکنون سه مورد ابتلاء به دو زیر سویه جدید موسوم به XBB و BQ1 در کشور شناسایی شده، افزود: تاکنون موارد ابتلاء به این دو زیر سویه در اصفهان شناسایی نشده است اما پیش بینی می شود این دو زیرسویه جدید نیز بین دو تا چهار هفته آینده به اوج برسد و در استان اصفهان و سراسر کشور احتمالاً سویه غالب خواهد شد و شروع پیک هشتم در کشور انتظار می رود.

وی افزود: دستور العمل‌هایی که از ابتدای شیوع کرونا وجود داشت از جمله اقدام جهت انجام واکسیناسیون و به طور ویژه افرادی که آسیب پذیر هستند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی که از همه مهمتر استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ضروری است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه لازم است افراد دوز یادآور واکسن کرونا را دریافت کنند، افزود: افرادی که حتی چهار نوبت واکسن کرونا دریافت کردند و اکنون بیش از ۶ ماه از زمان آن گذشته، بهتر است که دوز یادآور را تزریق کنند.

وی با اشاره به کاهش شیوع آنفلوآنزا در استان گفت: آنفلوآنزا در مهرماه در اصفهان شیوع یافت و در آبان ماه به پیک خود رسید ولی به تدریج کاهش پیدا کرد و اکنون نیز در استان و کشور روند کاهشی دارد.

عقدک ادامه داد: آنفلوآنزا از بیماری‌هایی است که در افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و گروه‌های آسیب پذیر چون کودکان کمتر از هشت سال، سالمندان، زنان باردار، بیماران دیابتی و افراد دارای فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و عروقی، چاقی مفرط و مبتلایان به سرطان که داروی ضد سرطان استفاده می‌کنند، احتمال اینکه شدید تر بروز کند و حتی منجر به مرگ شود، وجود دارد.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا