اخبار روز

اتهام به دوست هنرمند پوتین در مورد انتقال میلیون‌ها فرانک از طریق بانک‌های سوئیس

اتهام به دوست هنرمند پوتین در مورد انتقال میلیون‌ها فرانک از طریق بانک‌های سوئیس

به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس این کیفرخواست، چهار بانکدار در کمک به سرگئی رولدوگین، نوازنده ویولن سل و یکی از دوستان نزدیک ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سپرده‌گذاری میلیون‌ها فرانک در سوئیس متهم هستند.

قرار است آنها امروز (چهارشنبه) به اتهام عدم دقت در معاملات مالی در دادگاه منطقه‌ای زوریخ حاضر شوند.

براساس این کیفرخواست، دادستان‌ها ادعا دارند که آنها در انجام اقدامات کافی برای شناسایی و تعیین هویت مالک ذینفع وجوه ناکام بوده‌اند.

یکی از وکلای این بانکدارها اعلام کرد، موکلانش که سه تن از آنها روس هستند و در زوریخ کار می‌کنند و یکی از آنها سوئیسی است، این اتهامات را رد خواهند کرد. نام آنها به دلیل محدودیت‌های سوئیس اعلام نمی‌شود.

رولدوگین صاحب دو حساب بانکی است که در سال ۲۰۱۴ میلادی در گازپروم‌ بانک سوئیس افتتاح شده که میلیون‌ها فرانک از سوئیس به آن سرازیر شده است.

این امر علی‌رغم آن صورت گرفته که رولدوگین که در لیست روس‌های تحریم‌شده سوئیس قرار دارد، هیچ فعالیت رسمی و مکتوبی تحت عنوان یک تاجر و بازرگان ندارد.

براساس این کیفرخواست، این نوازنده به شخصه به روزنامه نیویورک تایمز گفته است که وی قطعا یک تاجر و بازرگان نیست و خودش میلیون‌ها فرانک دارایی و سرمایه ندارد.

در این کیفرخواست آمده است، این پرونده تاکید دارد که چطور از افرادی همچون رولدوگین به عنوان “مترسک” برای پنهان کردن مالکان واقعی این پول استفاده شده است.

در این پرونده رد اندکی از اموال پوتین وجود دارد.

در این کیفرخواست آمده است: معروف است که پوتین رسما تنها یک درآمد ۱۰۰ هزار فرانکی دارد و فرد ثروتمندی نیست اما در حقیقت او اموال بسیاری دارد که توسط نزدیکانش مدیریت می‌شوند.

پوتین در گذشته گفته بود که رولدوگین یک دوست، یک نوازنده بااستعداد و فوق‌العاده و فرد نیکوکاری است که صادقانه مقداری پول از سهام اقلیت در یک شرکت روسی به دست آورده است.

کرملین پیش‌تر این مساله را که سرمایه‌های رولدوگین به پوتین ارتباط دارد را به عنوان “پوتین‌هراسی” ضد روسی رد کرده است. اموال و دارایی‌های مالی پوتین یک موضوع عمومی است و وی مرتبا اموال و درآمد خود را به رای‌دهندگان روس اعلام کرده است.

در این کیفرخواست آمده است، این بانکدارها در این پرونده بررسی‌های مناسب را برای اینکه ببینند آیا رولدوگین مالک واقعی این اموال است یا خیر، انجام ندادند.

در ادامه این کیفرخواست آمده است: در زمان افتتاح این حساب بانکی،‌ در چندین مقاله گزارش شد که سرگئی رولدوگین یکی از دو تن نزدیکان پوتین و پدرخوانده دخترش است. اما این هشدارها نادیده گرفته شدند و این متهمان تلاشی برای شفاف‌سازی این احتمال که رولدوگین مالک واقعی این اموال است یا سرمنشا این پول مربوط به کجاست، انجام ندادند.

در سوئیس، بانک‌ها موظفند در صورتی که تردیدی درباره هویت طرف قرارداد وجود داشته باشد، روابط کاری را رد یا فسخ کنند.

هر دو حساب بانکی در سپتامبر سال ۲۰۱۶ میلادی بسته شدند.

رولدوگین به دنبال حمله روسیه به اوکراین تحت تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است. وزارت خزانه‌داری آمریکا وی را به عنوان بخشی از سیستم مدیریت اموال برون‌مرزی پوتین توصیف کرده است.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا