کردستان

روحانی اهل سنت: اعدام حیدر قربانی عین اجرای عدالت است

ماموستا هاشم نوری از روحانیون اهل سنت کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در سنندج، در مورد اجرای حکم حیدر قربانی اظهار کرد: روز گذشته دستگاه اجرای عدالت کسی را به سزای اعمالش رساند که در پرونده‌اش کارهای خلاف امنیت، تعرض و تجاوز و طغیان‌گری وجود داشت.

وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم هر حاکمیتی به ویژه در کشورهای اسلامی در هر کشوری اجرای عدالت و تلاش در مسیر تحقق امنیت است.

به گفته این روحانی اهل سنت، احکام دینی اسلام به صراحت تامین امنیت را جز وظایف اصلی حاکمیت قرار داده و باید در این مسیر تلاش کند مبادا افرادی آنطور که بخواهد عمل کنند و در امنیت پایدار خللی ایجاد کنند.

ماموستا نوری اذعان کرد: اگر امنیت وجود نداشته باشد هر کس در اجتماع هر کاری بخواهد انجام می‌دهد و موجب ایجاد ناامنی، اغتشاش و تعرض به جان و مال مردم می‌شود.

وی اضافه کرد: در پرونده حیدر قربانی، کشتن سه انسان و همکاری با گروهک‌های معاند وجود دارد و خودش به این عمل اعتراف کرده است لذا برخورد قانونی با این فرد در راستای برقراری عدالت و عین اجرای عدالت است.

این روحانی اهل سنت اظهار کرد: لازمه هر کشور و مملکتی است که اگر آحادی در آن جامعه علیه امنیت آن کشور و جان انسان‌ها قدمی بردارند باید به مجازات خود برسند تا عدالت تحقق پیدا کند.

وی افزود: اگر این فرد روز گذشته اعدام شد قطعا خطاهایی داشته که برای دستگاه قضا محرز شده و خودش نیز به آنها اعتراف کرده است.

ماموستا نوری خاطرنشان کرد: ما در کشور بیش از ۸۰ میلیون نفر جمعیت داریم و قطعا اهتمام دستگاه‌های نظارتی و دستگاه قضا برای تامین امنیت این جامعه لازم است و باید با افرادی که جرمی مرتکب می‌شوند براساس قانون برخورد کنند و قطعا تا به نتیجه قطعی نرسند هیچ حکمی را اجرا نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: براساس دستورات دین اسلام و قرآن، قصاص حیات انسان‌ها است و اگر فردی انسان‌هایی را به قتل برساند و مجازات نشود موجب افزایش هرج و مرج و کُشت و کُشتار در جامعه می‌شود.

ماموستا نوری اذعان کرد: قصاص موجب تحقق عدالت در جامعه می‌شود و درس عبرتی برای دیگران است که دست به گستاخی نزنند چرا که در قانون جوامع بشری، کُشتن انسان‌ها به شدت محکوم است و دین اسلام بیش از سایر ادیان به این مهم تاکید داشته است.

وی عنوان کرد: دین اسلام حق قصاص و بخشش را به اولیای دم داده و تمام انسان‌ها در این زمینه حق دارند و باید به حقوق خود برسند.

ماموستا نوری به هجمه‌های رسانه‌ای دشمنان در مورد اجرای حکم قصاص حیدر قربانی نیز اشاره کرد و گفت: شبکه‌های معاند همواره سعی دارند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و همواره در تلاش بوده‌اند که چون کاری از دستشان بر نمی‌اید اذهان مردم را به سمت و سوی دیگر هدایت کنند.

وی تصریح کرد: وقتی این انسان به قتل سه شهروند کامیارانی اعتراف کرده است و دشمنان بخواهند نظام اسلامی را به خاطر اجرای یک حکم عادلانه به چالش بکشند تنها خود را رسوا می‌کنند.

این روحانی اهل سنت اضافه کرد: دشمنان انقلاب باید بدانند با دروغ نمی‌توانند اذهان مردم را به سمت و سویی که می‌خواهند هدایت کنند چرا که جاری کردن عدالت در هر جامعه‌ای وظیفه اصلی حکومت‌هاست و اگر اینگونه نباشد مردم دچار آسیب‌های بسیاری می‌شوند.

وی اذعان کرد: وقتی دشمنان در ابعاد مختلف توان مقابله با ایران اسلامی را ندارند و چشم دیدن اقتدار کشور ما را ندارند به ناچار به شبه‌افکنی متوسل می‌شوند کما اینکه همواره در این مورد نیز شکست خورده‌اند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰/ ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا