اجتماعی

اسکان ۸ هزار زائر ایرانی و خارجی اربعین در موکب بنیاد مستضعفان در چذابه

اسکان ۸ هزار زائر ایرانی و خارجی اربعین در موکب بنیاد مستضعفان در چذابه

– اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، همزمان با نزدیک‌تر شدن به اربعین حسینی و خیل عظیم حضور مردم در مرزهای ورود به کشور عراق، روز گذشته ۸ هزار زائر ایرانی و خارجی در موکب محبان بنیاد مستضعفان در مرز چذابه اسکان و پذیرایی شدند.

مرز چذابه یکی از مرزهای تردد زائران اربعین حسینی به کشور عراق است که بنیاد مستضعفان به منظور خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر به زائران، ۲ موکب اسکان و پذیرایی قبل از خروج از مرز و یک موکب توزیع آب و غذا در نقطه صفر مرزی چذابه راه‌اندازی کرده است.

بر اساس این گزارش موکب محبان بنیاد مستضعفان، روز گذشته هشتم شهریور ۸ هزار نفر را در موکب های خود اسکان و پذیرایی کرد که از این تعداد ۵ هزار و ۱۰۰ نفر مرد و ۲ هزار و ۹۰۰ نفر زن شامل زائران ایرانی و غیر ایرانی بودند.

اعزام ۲۰۰۰۰ “زیارت‌ اولی” به زیارت اربعین

همچنین در روز گذشته ۸ هزار ۷۵۸ پرس غذای گرم در سه وعده صبحانه، ناهار و شام بین زائران در مرز چذابه توسط موکب بنیاد مستضعفان توزیع شد.
توزیع ۵۵ هزار و ۵۴۰ بطری آب معدنی، ۱۱ هزار و ۷۰۰ بطری نوشابه و دلستر، ۲۲ هزار عدد میان وعده شامل بستنی و کیک، پخت و توزیع ۱۲۰۰ قرص نان محلی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ۲۶۷ نفر از جمله خدمات موکب بنیاد در روز گذشته در مرز چذابه به شمار می‌رود.

از دیگر فعالیت‌های موکب بنیاد مستضعفان در مرز چذابه می‌توان به حضور طلاب برادر برای برگزاری نماز جماعت، حضور طلاب خواهر و اجرای برنامه‌های مادر-کودک با ایجاد غرفه کودک، پاسخگویی به سوالات شرعی، برگزاری مراسم دعاخوانی و روضه خوانی و ایجاد اتاق سرد در نقطه صفر مرزی به ویژه برای مادران دارای فرزندان شیرخوار اشاره کرد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا