آذربایجان شرقی

اعلام موجودیت ائتلاف توسعه؛ اتاق برای شما در انتخابات اتاق بازرگانی تبریز

اعلام موجودیت ائتلاف توسعه؛ اتاق برای شما در انتخابات اتاق بازرگانی تبریز

به گزارش برگزیده های ایران، این ائتلاف به رهبری احد عظیم زاده، تاجر معروف فرش به همراه دبیر و نایب رئیس اتاق تبریز تشکیل شده است.

مهدی قهرمانی، دبیرکل سابق اتاق تبریز و نایب رئیس ائتلاف توسعه، اتاق برای شما اظهار داشت: این دوره از انتخابات اتاق از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه با قانون جدید انتخابات، ۹۰ درصد کارت های عضویت از دور رای گیری خارج شده و فعالان واقعی اقتصادی حق رای خواهند داشت.

وی با بیان اینکه پیش از این، کارت های عضویت با پرداخت سالانه ۴۵۰ هزار تومان در انتخابات اتاق تعیین کننده بود ادامه داد: در قانون جدید کارت عضویت به شرط دو سال عضویت، پرداخت مالیات یا صادر کنندگان نمونه صادر شده و فعالان واقعی حوزه اقتصاد حق رای خواهند داشت.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه در دوره قبل، از میان ۲ هزار و ۴۰۰ واجد شرایط رای دادن ۹۹۳ نفر در انتخابات شرکت کرده بود تصریح کرد: در دوره نهم، نفر اول با ۶۶۴ رای و نفر پانزدهم با ۲۱۸ رای راهی هیات رئیسه اتاق بازرگانی تبریز شد اما امسال با ریزش شدید رای مواجه خماهیم بود.

به گفته وی، در دوره دهم، هزار و ۴۰ نفر در تبریز حق رای خواهند داشت که با اعمال قانون جدید، نسبت به دوره قبل بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

دبیرکل سابق اتاق تبریز، اهم اهداف این ائتلاف را خروج اتاق از صنفی گری، میدان دادن به فعالیت بانوان، رفع موانع سرمایه گذاری، تلفیق علم و تجربه، تیم محوری و برنامه محوری خواند و گفت: اتاق تبریز ۲۵۰ بانوی فعال اقتصادی دارای کارت بازرگانی داررد اما فضا برای رشد و پرورش آنها فراهم نبود و به دلیل فعالیت های انحصارگرایانه، انگیزه ای برای فعالیت ندارند.

وی تاکید کرد: تلاش داریم بعد از سال ها، اتاق بازرگانی از صنفی گری خارج و محلی برای همه صنوف اقتصادی تبدیل شود.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا