مرکزی

نقد منصفانه و مطالبه‌گری از وظایف مهم رسانه‌ است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از ساوه، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در جلسه شورای فرهنگی عمومی یکی از کمبودهای امروز جامعه را در حوزه پژوهش دانست و اظهار کرد: پژوهش در حوزه‌های مختلف خصوصاً در مباحث فرهنگی و اجتماعی باعث می‌شود اقدامات اجرایی با دقت و درستی انجام شود.

وی با بیان اینکه مسئولیت سنگین است و قبول آن باید در حد و اندازه افراد باشد افزود: کسانی که مسئولیتی را قبول می‌کنند اولاً باید در خود توان انجام آن را ببینند و دوما خود را وقف کار کنند تا در مسیر کاری خود دچار مشکل نشوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ساوه خدمت به مردم را دارای ارزش والا دانست و گفت: خدمت به مردم توسط ائمه و روایات بارها مورد تأکید قرار گرفته لذا باید ارزش این جایگاه را دانست و از آن در جهت حل مشکلات مردم و خدمت به آنان استفاده کرد.

رحیمی با تأکید بر اینکه در برنامه‌ریزی‌های خود باید پیوست‌های فرهنگی مدنظر قرار بگیرد ادامه داد: جوانان جامعه را به حال خود رها کرده‌ایم که این نگران‌کننده است لذا باید با برنامه‌ریزی صحیح شرایط را برای بهره‌مندی این قشر از پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی بیشتر فراهم کنیم.

وی همچنین نقد منصفانه و مطالبه‌گری را از وظایف مهم رسانه‌ها دانست و عنوان کرد: در بحث رسانه‌ای خصوصاً در فضای مجازی باید مراقب بود تا اخبار غیرواقعی را منتشر نکنیم چراکه یک اتهام بی‌پایه و اساس که اثبات نشود ممکن است باعث رفتن آبروی مؤمنی شود.

گفت بهره‌وری صحیح از زمان برای انجام امور مردم را مهم قلمداد کرد و بیان داشت: مسئولان باید وقت‌شناسی را سرلوحه کار خود قرار دهند و در هر فرصتی امور مردم را انجام دهند خصوصاً در بحث نماز جمعه که شهروندان حضور خوبی دارند باید این میز خدمت برپا باشد.

سرپرست فرمانداری ساوه نیز در این جلسه با بیان اینکه مصوباتی باید ثبت شود که پیوست اجرایی داشته باشد گفت: بخش اعظمی از مصوبات دارای پیوست‌های اجرایی نیستند و این باعث می‌شود شاکله اجرایی مصوبات عملیاتی نشود.

مهدی الیاسی با تأکید بر لزوم پرهیز از مصوبات بدون عامل اجرایی افزود: متولی اجرایی هر مصوبه باید وضعیت اجرایی شدن و گره‌های موجود در آن را شرح دهد تا به‌صورت ویژه رسیدگی تا به نتیجه ختم شود.

وی با اشاره به اینکه بحث فرهنگی در جامعه مظلوم واقع شده است گفت: حاشیه‌نشینی در ساوه یکی از مهمترین مسائل امروز است که باعث ایجاد آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی شده لذا باید توجه ویژه‌ای به این مناطق کنیم تا از آسیب‌های اجتماعی آن جلوگیری کرد.

سرپرست فرمانداری ساوه کالاهای فرهنگی را لازمه یک جامعه دانست و گفت: قشر جوان ما تهی از تولید کالاهای فرهنگی هستند لذا باید برای این قشر برنامه‌ریزی تولید فرهنگی کنیم چراکه اگر این مهم رخ ندهد افراد به سمت تولیدات غربی و رسانه‌های بیگانه سوق خواهند یافت.

الیاسی افزود: اصحاب رسانه با توجه به جایگاه ویژه‌ای که در جامعه دارند به‌صورت ویژه وارد مبحث فرهنگ عمومی نشده‌اند لذا باید در کنار رصد سایر مباحث، قلم‌زنی مفیدتری در این حوزه داشته باشند.

وی با بیان اینکه صدا و سیما استان نیز باید وقت بیشتری را برای این شهرستان در نظر بگیرد گفت: شهرستان ساوه دارای فرهنگ‌های غنی مختلفی است که صدا و سیما استان باید با توجه به جمعیت شهرستان با تخصیص وقت متناسب با جمعیت، آن را در قاب تلویزیون به تصویر بکشد.

گفتنی است در این جلسه سایر اعضا به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداخته و در خصوص مصوبات جلسه قبلی بحث و پیگیری صورت پذیرفت.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا