Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
افزایش ۸۰ درصدی پرونده‌های جرایم سایبری در کردستان - خبرگزاری برگزیده های ایران
کردستان

افزایش ۸۰ درصدی پرونده‌های جرایم سایبری در کردستان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، سردار علی آزادی ظهر امروز در همایش طلایه‌داران، شوراها و گروه‌های مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان، تضعیف تولید و اقتصاد جامعه، فقر، فساد، تبعیض، بی‌عدالتی، بیکاری، اعتیاد، طلاق و عدم رعایت شونات اسلامی را از دیگر منکرات دامنگیر جامعه اسلامی عنوان کرد.

وی با اشاره به فساد در سازمان‌های دولتی و عادی تلقی‌کردن فساد و رانت‌خواری، بی‌عفتی و سرایت آن به کانون خانواده، تصریح کرد: بازنگری در قوانین فعلی و تجدید نظر در قوانین فعلی و تصویب قوانین بازدارنده و رعایت حجاب و عفاف کارکنان ادارات و سازمان‌ها باید در اولویت جدی قرار گیرد.

فرمانده انتظامی کردستان تاکید کرد: مقوله حجاب و عفاف باید در اولویت سازمان‌ها و نهادهای دولتی قرار گیرد و نظارت دستگاه‌ها در امر ترویج حجاب و عفاف افزایش یابد.

وی خواستار تشویق کارکنان دولتی به استفاده از حجاب برتر از سوی کارکنان شد.

سردار آزادی فضای مجازی را پرمخاطب‌ترین رسانه دانست و گفت: از ظرفیت مجازی باید در راستای ترویج فرهنگ اسلامی و ترویج حجاب و عفاف و بی‌اثر کردن تبلیغات دشمنان بهره گرفت.

وی بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های آموزشی، فرهنگی و مذهبی در دانشگاه ها و مساجد در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه تاکید کرد و گفت: در این راستا از ظرفیت و مشارکت اقشار مختلف مردم ، بسیج و حذب الله بهره گرفته شود.

فرمانده انتظامی کردستان از فراخوان همفکری انجمن‌های فرهنگی، مذهبی بمنظور ارایه راهکارهای متقن و ارایه نظرات در این زمینه خبر داد و گفت: از طرح‌های ارایه شده نهادها و بخش‌های مختلف سازمان‌ها استقبال خواهیم کرد.

وی تقویت مطالبه‌گری سازمان‌های دولتی در زمینه حجاب و عفاف را ضروری برشمرد.

سردار آزادی همچنین بر فراخوان برگزاری دوره‌های عمومی بمنظور ارتقا سطح فرهنگی  و مذهبی  زنان جوان بویژه در مدارس متوسطه و دانشگاهی تاکید کرد.

سردار آزادی با بهره‌گیری از فیلم کوتاه و باز نشر در رسانه ملی و صفحات مجازی الگوهای رفتار اسلامی ترویج شود.

وی افزایش تبلیغات فضای مجازی را در ترویج و اشاعه فرهنگ اسلامی تاثیر گذار دانست و گفت: در این راستا باید از ظرفیت مخابرات بهره گرفته شود.

وی در ادامه تبلیغات فضای شهری، نصب بنر در میادین شهر به پیشبرد ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه  کمک می‌کند.

سردار آزادی با اشاره به آمار ۹ ماهه سال جاری در برخورد با مظاهر علنی فساد در کردستان، گفت: در این مدت به ۳۵ هزار و ۶۷۸ نفر تذکر داده شده است و از تعداد چهار هزار و ۸۵۲ نفر تعهد اخذ شد و در نهایت هزار و ۴۷۵ نفر جهت رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شده است.

وی تصریح کرد: در این مدت تذکرات ارشاد ۱۲ درصد، اخذ تعهد ۱۵ درصد و معرفی به مراجع قضایی ۸۰ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی کردستان به طرح ناظر و استقرار سامانه پلیس امنیت اخلاقی اشاره کرد و افزود: از طریق سامانه تلفن همراه اطلاع رسانی می‌شود و مدیران با هدف سالم‌سازی محیط می‌توانند عضو این سامانه شوند و با پلیس امنیت اخلاقی همکاری کنند.

وی یادآورشد: در این مدت تاکنون ۵۶ درصد گزارشات ناظرین افزایش یافته و ۱۲ هزار و ۹۱۱ پیامک ارسال شده است.

سردار آزادی اظهار کرد: تاکنون ۴۰۴ خودرو به دلیل کشف حجاب سرنشین توقیف شده است.

وی اخذ تعهد بار دوم به دلیل کشف حجاب در داخل خودرو سه هزار و ۲۱۶ مورد ذکر کرد و گفت: این مورد ۹ درصد افزایش داشته است و افرادی که برای بار اول مرتکب کشف حجاب شدند هفت هزار و ۸۱۹ نفر بوده که معادل ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.

سردار آزادی از کشف ۲۲ هزار و ۵۱۰ قطعه ماهواره خبر داد و گفت: در سه حوزه برای متخلفان فضای مجازی پرونده تشکیل شده است.

وی افزایش وقوع جرایم اخلاقی و مالی و غیره در فضای مجازی را ۳۴ درصد ذکر کرد.

وی یادآورشد: وقوع جرایم مالی با ۵۶ درصد در فضای مجازی رتبه اول و جرایم اخلاقی با ۲۷ درصد رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

وی آمار کشفیات سایر جرایم را ۱۷ درصد اعلام کرد و گفت: کشفیات جرایم در ۹ ماهه امسال ۳۵ درصد افزایش داشته است که ۹۴ درصد این پرونده‌ها در فضای سایبری و پلیس فتی تشکیل شده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا