آذربایجان شرقی

الزام شرکت‌های پخش کالا به ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، یوسف پایدار در کارگاه آموزشی سامانه جامع تجارت و انبارها با حضور اعضای انجمن شرکت‌های پخش استان اظهار داشت: با توجه به لزوم اجرای پروژه استقرار سامانه جامع تجارت، ثبت اطلاعات مربوط به تولید، نگهداری، توزیع کالاها در سامانه جامع تجارت ضروری بوده و بر این اساس عرضه کالاهای فوق‌الذکر تنها در چارچوب سامانه مذکور و توسط اشخاص دارای کد نقش میسر خواهد بود.

وی تصریح کرد: در صورت عدم انجام این تکلیف قانونی، علاوه بر عدم امکان عرضه کالا، با متخلفین براساس نوع تخلف تحت عنوان عرضه خارج از شبکه و احتکار، در چارچوب قوانین تعزیرات حکومتی، نظام صنفی و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برخورد قانونی انجام می‌شود.

پایدار ادامه داد: همه واحدهای اقتصادی شامل واحدهای صنفی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، شرکت‌های پخش، کسب و کارهای مجازی عرضه‌کننده مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، کالاهای پتروشیمی، روغن موتور تصفیه اول، لوازم خانگی، شیرخشک صنعتی و مقاطع فولادی مکلف به ثبت اطلاعات از جمله ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت و اخذ کد نقش همچنین ثبت‌نام در سامانه جامع انبارها و ثبت اطلاعات مربوط به محل نگهداری کالاها در سامانه‌های یاد شده، هستند.

وی خاطر نشان کرد: رصد کالا در زنجیره تجاری و نظارت سیستمی جهت تسهیل و جلوگیری از گرانفروشی، احتکار و قاچاق کالا همچنین بهبود و شفاف‌سازی فعالیت عاملین تجاری و فراهم نمودن امکان اعتبارسنجی و رتبه‌بندی عادلانه فعالان به صورت جدی و مستمر از سوی بازرسان این سازمان در حال اجراست.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، یادآور شد: افراد در صورت مشاهده هرگونه تخلف موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ اطلاع ‌رسانی کرده تا در اسرع‌وقت به آن رسیدگی شود.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا