کردستان

استاندار کردستان: در انتخاب مدیران تحت فشار هیچ تفکری قرار نمی‌گیرم/ مدیریت کردستان، شرکت سهامی نیست

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا پیش از ظهر امروز در شورای اداری استان کردستان، اظهار کرد: جلسات باید راس ساعت شروع و راس ساعت تمام شود و باید نظم‌دهی به امور را از همین کارها شروع کنیم.

وی با تبریک روز دانشجو، خاطرنشان کرد: در رابطه با مسائل آموز ش عالی در دانشگاه‌های استان مسائل مختلفی داریم، خوشبختانه دانشگاه‌های ما از رتبه‌های خوبی برخوردار هستند اما ظرفیت برای جذب دانشجو مناسب نیست و همین موجب شده موضوع بومی‌گزینی حق بسیاری از دانشجویان را تضعیف کرده است.

استاندار کردستان ابراز امیدواری کرد، با تلاش نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی این موضوع پیگیری شود و این مهم با توجه به ظرفیت‌هایی که در استان‌های همجوار وجود دارد، ساماندهی و پوشش داده شود.

وی عنوان کرد: جای خرسندی برای همه مجموعه، مسئولان و مردم کردستان است که تعداد زیادی از هیات علمی و پژوهشگران استان جزو پژوهشگران برتر کشور و جهان هستند.

زارعی‌کوشا عنوان کرد: اصلاح نگاه به موضوع پژوهش و مطالعات در اجرای پروژه‌ها و جهت‌گیری‌های مدیریتی جزو خواسته‌های اصلی ما است و این مهم جز شاخص‌های ارزیابی مدیران در استان مورد توجه قرار خواهد گرفت.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: بسیاری از پروژ‌ها براساس نگاه سلیقه‌ای و یا یک ذهنیت‌هایی انجام شده که امروز به دلیل خلاء مطالعات قبل از اجرا به یک بحران تبدیل شده است.

زارعی‌کوشا افزود: امروز موضوع بحران آب در کشور به ویژه در مناطق مرکزی کشور ناشی از اجرای همین پروژه‌های آب‌بر صنعتی است که در مقاطعی برخی‌ نمایندگان، وزرا و استانداران از محل اجرای آنها حتی ارتزاق سیاسی کرده و امروز به یک معضل جدی برای کشور تبدیل شده است.

استاندار کردستان با تاکید براینکه در این دو دهه گذشته پشتیبانی و حمایت و تاکید مقام معظم رهبری بوده که موضوع پژوهش را به پیشرفت رسانده است، گفت: معظم‌له در این زمینه از ۱۸ سال پیش همواره مورد تاکید قرار داده و خواستار توسعه و تسریع در اجرای پروژه‌های پژوهشی شده‌اند.

زارعی‌کوشا در بخش دیگری از سخنانش گفت: در هفته گذشته توسط آقای بهنام محمدی یک خیر کردستانی اقدام ارزشمندی در حمایت از معلولین انجام شد که باید اینگونه اقدامات ترویج و نهادینه شود.

وی تاکید کرد: فرمانداران و روسای دستگاه‌های اجرایی یک مشاور برای خود در حوزه معلولین انتخاب کنند تا بتوانیم در مسیر خدمت بهتر به این عزیزان تلاش کنیم.

استاندار کردستان اذعان کرد: معلولین توانمند حافظ قرآن و توانمند در عرصه‌های علمی همه و همه حجت الهی هستند و همه باید در مسیر خدمت و تسهیل در مسیر زندگی آنها تلاش کنیم.

زارعی‌کوشا همچنین با تبریک روز پرستار، افزود: طی این چند سال اخیر با شیوع کرونا اهمیت و جایگاه این عزیزان بیش از پیش نمایان شد و همه ما قدردان تلاش‌های مجموعه درمان و سلامت در کشور هستیم.

وی با اشاره به اهمیت موضوع مدیریت هوشمند بیماری کرونا و سامانه امید و با تاکید بر ضرورت سرعت‌بخشی به تزریق واکسن کرونا با تشویق و توجیه هرچه بیشتر مردم استان، عنوان کرد: دستگاه‌های مختلف باید برای ایمن‌کردن جامعه از ویروس کرونا کمک کنند.

تغییر مدیریت برای دمیدن نفس جدید در کالبد مدیریت است

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: فلسفه تغییر مدیریت در استان با تغییر دولت‌ها دمیدن یک نفس جدید در کالبد مدیریتی و اجرایی کشور و استان‌ها است.

وی افزود: در استان کردستان این تغییر نسبت به سایر استان‌های کشور با کمی تاخیر اتفاق افتاد و باید به این روند تسریع ببخشیم و در راستای تثبیت مدیریت استان قدم برداریم.

استاندار کردستان عنوان کرد: در همین راستا با جریان‌های سیاسی، نخبگان و افراد صاحب‌نظر نشست‌هایی برگزار کرده‌ایم و ایده‌ها و نظرات آنها را شنیده‌ام و اعلام کردیم بنای ما بر تعامل و همفکری است.

وی ادامه داد: برادری، انسجام و همدلی برای خدمت بهتر به مردم، سیاست بنده بوده و این موضوع را هم در مراسم معارفه اعلام کردم، برای مردم فرق نمی‌کند کدام تفکر سیاسی در بدنه مدیریت قرار گیرد بلکه این تفاوت باید در نوع خدمت نمود پیدا کند.

استاندار کردستان تصریح کرد: مبارکی این مسئولیت‌ها وقتی خواهد بود که ما بتوانیم یک قدم در راستای پیشرفت و رفاه بیشتر مردم انجام دهیم.

زارعی‌کوشا افزود: مبنای ما تعامل، همفکری و برادری است و در  همان ابتدای انتخابم در نشست با نمایندگان مجلس قرار شد با همدلی و همفکری کارهای مربوط به استان را پیگیری کنیم.

مسئولان به تناسب وظیفه کار کنند

استاندار کردستان با تاکید براینکه هر کدام از مسئولان باید به تناسب وظیفه کار خود را انجام دهند اما اصل ما بر تعامل است، خاطرنشان کرد: کار قوه مجریه، اجرا و سایر قوا ناظر هستند و ما به عنوان خادم کوچک مردم از همین تریبون اعلام می‌کنم از استاندار تا دیگر مدیران آمادگی کامل برای پاسخگویی به نمایندگان داریم.

وی افزود: جایگاه نمایندگان نظارتی و بسیار بالا و از ارکان مهم مدیریتی در کشور است و ما را محترم می‌شماریم و به همه تاکید داریم که نسبت به تذکرات و نگاه‌های نظارتی نمایندگان مردم در مجلس اهتمام داشته باشند و آن را یک فرصت بدانند.

زارعی‌کوشا در ادامه به موضوع انتصاب مدیران اشاره و عنوان کرد: شایسته‌گزینی با توجه به ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد ملاک حرکت ما در این حوزه خواهد بود اگرچه به سرعت‌بخشی در این زمینه نیاز داریم اما سعی خواهیم کرد در انتخاب افراد شایسته‌گزینی فدای سرعت در انتصابات نشود.

مدیریت استان شرکت سهامی نیست 

استاندار کردستان با بیان اینکه در انتخاب مدیران تحت فشار هیچ تفکر و فردی قرار نخواهیم گرفت، گفت: مدیریت استان یک شرکت سهامی نیست که برای هر بخشی سهمی در نظر بگیریم ما یک امانتی از دولت تحویل گرفته‌ایم و بناست به مردم خدمت کنیم.

وی تصریح کرد: متناسب با این امانت و شرایط و  ظرفیت‌ها و کمبودهای استان، افرادی توانمند و پاکدست و کسانی که توان سالم‌سازی داشته باشند، در پست‌های مدیریتی بکارگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ما در شاخصه‌های اقتصادی مختلف در استان شرایط مناسبی نداریم و وقت و زمان زیادی برای تلف کردن نداریم، گفت: کنتور این مدیریت به شمارش افتاده و رقم می‌اندازد لذا ما باید از هر فرصت برای انجام کار و خدمت درست به مردم استفاده کنند.

استاندار کردستان اضافه کرد: موضوع رسانه‌ها برای ما اهمیت زیادی دارد و حتما رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی نقش مهمی در انجام امور و خدمت به مردم دارند، ما از رسانه‌ها می‌خواهیم که حتما منتقدین منصف و در عین حال اطلاع‌رسان‌های معتمد برای مردم و مسئولان باشند.

وی اظهار کرد: رسانه‌ها نارسایی‌ها و محدودیت‌ها را بیان کنند اما شان رسانه را از اینکه در چنبره بعضی خواسته‌های گروهی، جناحی، باندی و سیاسی قرار گیرد، دور کنند.

رئیس جمهور در آینده نزدیک به کردستان سفر می‌کند

وی با بیان اینکه سفر  رییس جمهور را در آینده نزدیک به استان خواهیم داشت، اذعان کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مجموعه مدیریتی استان بهره‌برداری و بهره‌مندی مناسب از این سفر و فرصت است.

استاندار کردستان افزود: امیدواریم با رایزنی‌های لازم این سفر را جلو بندازیم تا در این فصل بودجه‌ریزی بتوانیم بخشی از مصوبات را در قانون بودجه امسال جای کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هر قدمی که نمایندگان مجلس برای توسعه استان بردارند به عنوان یک وظیفه به مردم اعلام خواهیم کرد.

وی گفت‌: از فرمانداران و بخشداران انتظار داریم با جدیت کار را دنبال کنیم چون ما نسبت به مسئولیتی که پذیرفته‌ایم متعهد هستیم از روزی که این مسئولیت داریم تا روزی که تحویل می‌دهیم تعهد در آنجا معنا می‌شود که تا لحظه‌ آخر تلاش می‌کنند.

شورای اداری را از این روال مصاحبه محور خارج می‌کنیم

استاندار کردستان در پایانی سخنان خود افزود: روال شورای اداری را از این روال مصاحبه محور خارج می‌کنیم جلسات شورای اداری جلسات جدی کاری خواهد بود و از مدیران سوال‌های جدی خواهیم داشت.

وی با تاکید براینکه برای مثال در این جلسه من در مورد وضعیت آب استان از مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سوال‌هایی داریم، گفت: مدیر اجرایی باید نسبت به پروژه‌ها اشرافیت داشته باشد، ما یک تعارض منافع در برخی دستگاه‌ها داریم که مدیران بتید این مسائل را احصا کنند.

وی تصریح کرد: امروز مردم استان به خاطر تعارض منافع گرفتار هستند این مسائل باید با جدیت دنبال و زمینه رفع آن و خدمت بهتر به مردم فراهم شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا