اردبیل

بهره‌برداری از فاز اول کارخانه تولید نشاسته حفاری در اردبیل

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی صبح امروز در جریان بازدید استاندار اردبیل از کارخانه تولید نشاسته حفاری اظهار کرد: مجموع سرمایه‌گذاری این خط تولید در ۲ فاز بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال بوده و برای ۴۰ نفر اشتغال‌زایی دارد.

وی افزود: ظرفیت اسمی این واحد تولیدی ۲ هزار تن نشاسته حفاری در سال است که فاز اول آن قابلیت تولید ۵۰۰ تن در سال را دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل بیان کرد: در فازهای آینده این میزان افزایش خواهد یافت و در کنار آن تولید ۱۰ نوع نشاسته مورد مصرف در صنایع دیگر از جمله صنایع غذایی، دام و طیور، دارویی، منسوجات و کاغذ، نفت و چسب در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی این واحد صنعتی با همکاری پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی جهاد دانشگاهی و همراهی و مساعدت مسؤولان استان صورت گرفته و یکی از نیازهای اساسی کشور در صنعت نفت را رفع خواهد کرد.

اوچی تشریح کرد: این طرح در سال ۱۳۹۶ برای حل بخشی از مشکلات سیب‌زمینی تولیدی اردبیل در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان مطرح و به عنوان طرح برتر فناورانه انتخاب شد که باعث ایجاد یک منبع درآمد پایدار برای جهاد دانشگاهی و ارتقای صنعت و اقتصادی استان می‌شود.

پیشگیری از خام‌فروشی سیب‌زمینی اردبیل 

سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل نیز اظهار کرد: این واحد صنعتی خدمت ارزشمندی در راستای پیشگیری از خام‌فروشی محصول سیب‌زمینی استان و تبدیل آن به محصول استراتژیک نشاسته صنعتی خواهد داشت و موفقیت‌های همچون کسب رتبه واحد در حال توسعه برتر جهاد دانشگاهی کشور توسط جهاد دانشگاهی اردبیل و انتخاب خط تولید نشاسته حفاری این واحد به عنوان طرح برتر پژوهشی و فناورانه در پنجمین دوره برترین‌های پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی کشور در سال ۱۴۰۰ مایه افتخار است.

وی از آمادگی استانداری اردبیل برای مساعدت جهت راه‌اندازی فازهای بعدی این واحد صنعتی خبر داد و افزود: قطعا چنین طرح فناورانه‌ای با برنامه‌ریزی دقیق و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های موجود جهاد دانشگاهی انجام می‌گیرد.

استاندار اردبیل گفت: اردبیل یکی از قطب‌های تولید سیب‌زمینی کشور با تولید حدود ۷۵۰ هزار تن  در سال است که از این میزان ۲۵۰ هزار تن درجه ۲ و ۳ است که به دلیل استفاده بی‌رویه از سموم و کودهای شیمیایی، کمبود انبارهای استاندارد و سردخانه و نبود زیرساخت‌های مناسب فرآوری، این محصول با ارزش دورریز می‌شود که آغاز به کار خط تولید نشاسته صنعتی می‌تواند به فرآوری این بخش کمک شایانی کند..

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا