مازندران

تولیدکنندگان کشاورزی مازندران نسبت به ذخیره سازی سوخت جایگزین اقدام کنند

تولیدکنندگان کشاورزی مازندران نسبت به ذخیره سازی سوخت جایگزین اقدام کنند

به گزارش برگزیده های ایران از مازندران، حسن عنایتی اظهار داشت: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی درخصوص تقویت سامانه سرد بارشی و تداوم هوای سرد تا صبح جمعه ۲۳ دی‌ماه در استان که شامل کاهش محسوس دما، بارش باران (و برف در میان‌بند و ارتفاعات)، وزش باد نسبتا شدید و مه در ارتفاعات شده و منجر به یخبندان و آبگرفتگی خواهد شد، توصیه‌هایی به کشاورزان و دامداران استان داشت.

وی بر تهیه و ذخیره‌سازی سوخت جایگزین و استفاده از سیستم‌های دومنظوره سوخت در واحدهای تولیدی کشاورزی نظیر دام و طیور، پرورش گل و گیاه، قارچ و واحدهای گلخانه‌ای و صنایع مرتبط با حوزه کشاورزی تاکید کرد و گفت: دامداران برای تامین علوفه مورد نیاز به ویژه سبوس برای واحدهای دامداری روستایی در مناطق بالادست و میان‌بند اقدام کنند.

عنایتی به زنبورداران توصیه کرد: از کندوها در برابر سرما محافظت کرده و نسبت به تامین شکر مورد نیاز برای کندوها اقدام کنند و خواستار بررسی و راه‌اندازی دستگاه‌های گرمایشی جایگزین در صورت قطع سوخت اصلی شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه باغداران نسبت به جمع آوری فوری محصول مرکبات و انتقال آن به انبارهای فنی اقدام کنند، افزود: استفاده از سیستم‌های رفع خطر یخ‌زدگی در صورت استقرار سرمای صبحگاهی و حفاظت باغ از سرمای ناگهانی به باغداران توصیه می‌شود.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا