خوزستان

حاج قاسم و ابومهدی یک روح در دو جسم بودند/ابتکار شهید سلیمانی در تأسیس حشدالشعبی

به گزارش برگزیده های ایران از خرمشهر،  «سردار قاسم سلیمانی شهید شد» خبر کوتاه اما جانسوز، کمرشکن و بی‌تاب کننده! هنوز سپیده نزده بود که خبر ترور ناجوانمردانه سردار دلها به کشور رسید و بر روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت؛ با دست به دست شدن خبر غم سنگینی سرتاسر کشور و جهان را فرا گرفت.

شهید عزیز ما جایگاه ویژه‌ای در قلب مردم داشت، پیر و جوان، مرد و زن و کوچک و بزرگ ارادت عمیقی از او در دل داشتند و به معنای واقعی کلمه «قهرمان» همه بود. 

همزمان با دومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت‌وگو کوتاهی را با حجت‌الاسلام سید حامد جزایری فرمانده ارشد گروه سرایا الخراسانی حول محور شخصیت عظیم و نورانی سردار دلها انجام دادیم. 

فارس: حاج قاسم را چگونه توصیف می‌کنید؟ 

سید حامد جزایری: حاج قاسم استاد همه ما بود، ما واقعا در برابر روح بزرگ او همچو سرباز بودیم و در برابر دستورات او تابع بودیم چرا که می‌دانستیم هر چه از ناحیه حاج قاسم صادر شود، درست است که چرا که او ذره‌ای هوای نفس نداشت و تمامی صحبت‌ها و تصمیم‌ها و دستورات او از قلبی پاک صادر می‌شد. 

فارس: تاثیر شهید سلیمانی بر حشد الشعبی چگونه بود؟ 

سید حامد جزایری: در عراق گروه‌های فراوانی بودند که قصد داشتند در برابر داعش ایستادگی و مقاومت کنند اما چون واحد و یکدل نبودند، کار رو به جلو نمی‌رفت اما سردار سلیمانی با ذکاوت و تسلط بالای خود به همراه ابومهدی المهندس با وحدت و یکدلی تمام گروه‌ها را دور هم جمع کردند و تبدیل به یک گروه شد که سپس نام این گروه واحد حشد الشعبی شد. شهید سلیمانی بسیار تاثیر ویژه‌ای گذاشت که خوشبختانه یک بسیج مردمی قوی و مومن و فداکار تشکیل شد. 

فارس: رابطه صمیمی حاج قاسم با ابومهدی المهندس چگونه بود؟ 

سید حامد جزایری: این دو شهید والامقام آسمانی بودند. مثل یک برادر در کنار هم، حتی در یک مسافت کوتاه دست در دست هم گام برمی‌داشتند که این نشان از ارتباط عمیق، زلال و صمیمانه میان آن دو بود. این دو فرد یک روح در دو جسم بودند. 

 

فارس: حرف پایانی؟ 

سید حامد جزایری: وحدت آن چیزی بود که شهید عزیز ما حاج قاسم سلیمانی به دنبال او بود. این وحدت است که ما را در برابر دشمن قوی می‌کند و اتفاقا دشمن از این هراس دارد، برای حاج قاسم مقاومت مهم بود نه ملیت و نژاد و عرب و عجم! او همه را به یک چشم می‌دید و برای مظلوم فداکاری می‌کرد. 

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا