کرمان

حسینی: برای برخی پروژه‌های نیمه‌تمام طی ۸ سال هیچ کاری نشد

به گزارش برگزیده های ایران از رفسنجان، سیدمحمد حسینی پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از خیران و واقفان این شهرستان با اشاره به اهمیت وقف و کار خیر و موزه حاج‌حسین ملک از تجار بزرگ که در دوره رضاخانی اموالی را وقف کرد، اظهار داشت: خیران شهرستان رفسنجان کارهای بزرگی انجام داده‌اند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به سبقه کارهای خیر خیران رفسنجانی افزود: خدمت به مردم محبوبیت می‌آورد در دوران جنگ کاروان‌هایی از کامیون‌ها از رفسنجان عازم جبهه‌ها می‌شد.

وی عنوان کرد: دولت الان در شرایط سختی است وضعیتی را در مرداد تحویل گرفتیم که اعضای دولت قبل در پرداخت حقوق پرسنل در همان ماه اول با مشکل مواجه بودند و اکنون هزینه‌ و باری روی دوش دولت گذاشته شده است.

حسینی ادامه داد: اداره کشور فقط همین حقوق دادن نیست باید پروژه‌هایی هم تمام شود، سال ۹۲ یک پروژه داشتیم که نزدیک افتتاح بود اما در طول هشت سال هیچ کاری برای آن انجام نشده و رها شده است و باید این پروژه‌ها تمام شود و نگویند این پروژه مطابق سلیقه من نیست.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ابراز کرد: با روحیه تلاش و مجاهدتی که دولت دارد شرایط حتما بهتر خواهد شد و در بحث سلامت خود را نشان داد، رئیس جمهور شخصا با روسای جمهور کشورها تماس گرفت وزارت خارجه فعال و واکسن وارد کردیم فروش نفت و منابع ارزی ما بهتر شده کارهای کشور در حال رونق گرفتن‌ است.

همچنین حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی با اشاره به اینکه با شهرستان رفسنجان آشنایی دارم، اظهار کرد: کمک‌های خیران رفسنجانی در کشور بی‌سابقه است که گویای داشتن مردم با فکری خاص است و اوقاف این منطقه از همه جا وقفیات بیشتری دارد که این موضوع هم گویای وجود آدم‌های مذهبی، متدین و اهل سخا و بخشش است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: در کارهای نیک، گاهی اوقات کمیت خیلی مهم نیست، کیفیت مهم است.

حجت‌الاسلام رضا حدادی نماینده اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رفسنجان در این مراسم اظهار داشت: در رفسنجان ۸۰ درصد اراضی وقف است و ۸۵ درصد نیات واقفان در گرو حضرت سیدالشهداء است.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ موقوفه در رفسنجان داریم که درآمدزا هستند و درآمد آن به نفع مردم هزینه می‌شود، عنوان کرد: اکثرا باغات پسته هستند که گریبانگیر خشکسالی هستند با توجه به انتقال آب خلیج‌فارس به رفسنجان درخواست داریم این موقوفات از این آب بهره ببرند.

حدادی خانه حاج‌آقاعلی را به‌عنوکن بزرگترین خانه خشتی جهان ذکر کرد و گفت: راه‌های مواصلاتی که باید به این خانه ختم شود وجود ندارد، قدیمی‌ترین حوزه علمیه وقفی به نام مدرسه علمیه تاج‌آباد داریم که به تلی از خرابه مبدل شده، اراضی دارد اما رسیدگی نشده که درخواست داریم نگاه ویژه‌ای به این مدرسه‌ صورت گیرد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ق/ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا