فارس

حضور بازرس ویژه استاندار فارس دربخش سیل زده صحرای باغ لارستان

به گزارش برگزیده های ایران از لارستان، حجت الاسلام و المسلمین دیمی بازرس ویژه استاندار فارس با حضور در بخش صحرای باغ به عنوان نماینده ویژه استاندار از وضعیت سیل در این منطقه و آسیب هایی که به ویژه در عمادشهر مرکز بخش صحرای باغ به وجود آمده بود بازدید کرد.

 دیمی با همراهی مسئولین محلی و معتمدین  از نقاط آسیب دیده بخش صحرای باغ از جمله سد و پل تخریب شده در عمادشهر مرکز این بخش بازدید میدانی کرد و گزارشی تهیه نمود.

بازرس ویژه استاندار فارس سپس در  مراسمی که به مناسبت دهه بصیرت و روز مقاومت، گرامیداشت  ایام ۹ دی، شهادت حضرت زهرا(س) و شهادت سردار سلیمانی با حضورفرمانده سپاه و  مدیر حوزه علمیه لارستان و جمعی از مسؤولان محلی در بخش صحرای باغ لارستان در این شهر برگزار شده بود شرکت و به ایراد سخن پرداخت.

حاج قاسم قهرمانی که شهادتش هم وحدت آفرین بود

دیمی در این مراسم گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه ای از یک مرد میدان، قهرمان جهادی و الگوی مقاومت بوده است، که حتی برکت خون و شهادتش هم سبب وحدت و همبستگی بیشتر میان مردم شد.

وی افزود: اخلاصی که در وجود شهید سلیمانی وجود داشت همه را شیفته خود کرده بود و امروز می بینیم تمامی اقشار جامعه هرکسی با هر روش و مسلکی که داشته باشد برای سردار سلیمانی احترام قائل است همانطور که دیدیم با پر کشیدن این سردار پر افتخار اسلام قلب تمام ملت ایران بلکه هر آزاده ای در جهان داغدار شد.

حجت الاسلام و المسلمین دیمی بیان کرد: امام خامنه ای چندین سال پیش فرمودند هرجا که هستید، همان جا مرکز دنیاست و خوب کار کنید، این نکته را شهید سلیمانی به خوبی دریافته بود و با تمام تلاش و اخلاص کوشید و جهاد کرد و مزد جهادش را هم به خوبی گرفت و به آرزوی دیرینه اش رسید.

وی ادامه داد: تاریخ ایران حوادث سخت کمی را به خود ندیده است، هشت سال دفاع مقدس در جنگی که بر ایران تحمیل شد نمونه ای از شرایط سخت ایران بود اما با همدلی و وحدت،با انسجام، با بصیرت و در میدان بودن مشکلات قابل حل خواهد بود، البته بخشی از مشکلات ناشی از ضعف های مدیریتی بوده است که امیدواریم تغییرات مطلوب به نفع مردم صورت پذیرد.

فرمانده سپاه لارستان: فتنه ۸۸ سناریوی ضدانقلاب خارج نشین بود که توسط عوامل داخلی با رمز «تقلب» اجرا شد

فرمانده سپاه لارستان در این مراسم درخصوص جایگاه ویژه حضرت فاطمه زهرا(س) بیان داشت: خداوند از حضرت زهرا با عنوان خیر کثیر نام برده است و به پیامبر دستور می دهد که برای شکرانه این نعمت نماز بخواند و قربانی دهد، خداوند حضرت زهرا در شرایطی به پیامبر عطا کرد که در جامعه عرب داشتن دختر ننگ و عار بود.
سرهنگ افسری با اشاره به جایگاه ممتاز حضرت زهرا(س) گفت: حضرت زهرا در تمامی شرایط یار و یاور مهربانی برای پیامبر بود و لقب «ام ابیها» گرفت و سرور تمامی زنان عالم‌ شد.

فرمانده سپاه لارستان با اشاره به حوادث سال ۸۸ و فتنه های آن گفت: تفرقه افکنان با کلید واژه هایی مثل مبادا تقلب رخ دهد «خدا کند آنچه که از صندوق بیرون می آید همان باشد که در صندوق انداخته اند» و یا با لقلقه تشکیل کمیته مردمی صیانت از آرا، سبب تحریک افکار عمومی و تأثیر بر ذهن و احساس مردم می شوند و القا می کنند که تقلبی رخ خواهد داد.

افسری افزود: این سناریوها طراحی شده ازسوی ضدانقلاب های خارج از کشور است و توسط عوامل داخلی اجرا می شود و نتیجه اش هم خسارت هایی است که به کشور وارد می شود و مشهودترین آن خسارت های مالی است، در پی آن فتنه چند روز کشور تعطیل شد، چقدر به بانک ها و تأسیسات و بیت المال آسیب وارد شد.

فرمانده سپاه لارستان دومین آسیب این فتنه ها و اغتشاش ها را افزایش امید دشمن خواند و گفت: در سخنانی از رهبر معظم انقلاب اسلامی می شنویم که ایشان بیان کردند؛ قبل از فتنه ۸۸ آقای اوباما نامه فدایت شوم برای من نوشت، بعد از مدتی جواب نامه را دادم و نامه دوم را فرستاد می خواستم جواب دهم فتنه که رخ داد لحن اینها بلافاصله تغییر کرد.

سرانِ فتنه گر بانیِ قطعنامه ۱۹۲۹ و تحریم ها شدند

سرهنگ افسری ادامه داد: دشمن قدرت ایران را فهمیده است به توانایی های ایران پی برده است و در اندیشه آسیب زدن به این کشور است، با رخ دادن این فتنه ها دشمن امید آتش افروزی اش بالا رفت و فتنه گران و سکوت کنندگان در برابر فتنه باعث خیانت به کشور شدند، این حوادث منجر به قطعنامه ۱۹۲۹ شد که سررشته تحریم ها علیه کشور ایراناست.

فرمانده سپاه لارستان اظهار داشت: مردم به پای صندوق رأی آمدند و با انتخاب خودشان رئیس جمهور را انتخاب کردند، در این میان افرادی شروع می کنند به تخریب و با علم کردن «رأی ما کو؟» شروع به فتنه می کنند آن هم در قالب سناریویی از قبل تعیین شده!

سرهنگ افسری ادامه داد: امروز  دشمن در کمین است که از وحدت میان امت اسلامی سوء استفاده کند و مردم باید با بصیرت و فهم خود این وحدت را حفظ کنند.

فرمانده سپاه لارستان با اشاره به توانایی ویژه ایران اظهار کرد: پیشرفت های چشمگیر ایران نشان دهنده این است که توانایی خودکفا شدن را دارد و لازمه آن متکی بودن به خود و باور کردن توانایی ها است.

سرهنگ افسری با اشاره به فعالیت های بسیج بیان کرد: بسیج همواره خدمتگزار مردم بوده و هست، بسیج صدای رسای مردم است لازم است که مردم با گروه های بسیج همراه شوند.

بصیرت نهفته در تقوا و دیانت است؛شهید سلیمانی علمدارِ بصیرت بود

مدیر حوزه علمیه علی ابن ابیطالب(ع) لارستان گفت: در فتنه ها بصیرت و تقوا سبب تشخیص حق از میان باطل ها می شود.

حجت الاسلام و المسلمین رضایی با اشاره به ریشه داشتن بصیرت در دین افزود: یک مصداق از بصیرت، بصیرت سیاسی است اما همه اینها از کانال دین عبور می کند، وقتی می گوییم سیاست ما عین دیانت ما است مشخص می شود که برای بصیرت باید با تقوا عمل کرد.

مدیر حوزه علمیه لارستان با اشاره به بصیرت ویژه ای که در شهید سلیمانی وجود داشت بیان کرد: سردار سلیمانی علمدارِ بصیرت است، با اخلاصی که در وجودش داشت شناخت از دشمن اصلی را به دست آورده بود و هدفش هم دقاع از تمام مردم مظلوم جهان بود نه اینکه فقط به دنبال نجات شیعه یا سنی باشد

حجت الاسلام و المسلمین رضایی تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی را مصداقی از بی بصیرتی دانست و گفت: کسانی که این چنین با عناد به دنبال تفرقه افکنی میان امت اسلامی هستند، دستشان با دشمنان در یک کاسه است مصداقی از گروهی هستند که بویی از بصیرت نبرده اند و دین را وسیله ای برای مطامع دنیوی خود قرار داده اند.

مدیر حوزه علمیه لارستان افزود: خوشبختانه در کشور ما میان امت اسلامی وحدت و بصیرت وجود دارد، شیعه و اهل سنت با روحیه انقلابی و منادی وحدت هستند و همین وحدت سبب ناامیدی دشمن خواهد شد؛ باید این وحدت و بصیرت حفظ شود تا آسیبی متوجه کشور ما نشود.

انتهای پیام/ ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا