مرکزی

ضرورت نقش آفرینی دانشگاهیان برای تبیین و ترویج مکتب شهید سلیمانی

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک سردار محسن کریمی در مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه اراک اظهار کرد: مهمترین رمز ماندگاری حاج قاسم در قلوب مردم و پیروزی های بزرگ او در جبهه های حق علیه باطل ولایتمداری و اخلاص بود که او را به یک انسان در تراز انقلاب اسلامی تبدیل کرده بود و حاج قاسم در مکتب اسلام به خوبی تربیت شد و برای اسلام هم مجاهدت کرد.

وی افزود: شهید سلیمانی به معنای واقعی صادق و مخلص بود و به عهدی که با دوستان شهید خود و امامین انقلاب بسته بود وفادار ماند و در همه صحنه های داخلی و خارجی بصیرت داشت و با اعتماد به نصرت و قدرت خداوند در مقابل همه زورگویان عالم مقتدرانه ایستادگی کرد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: حاج قاسم در همه امور تدبیر انقلابی داشت و همواره برای وحدت افزایی و انسجام هم در داخل و هم در بین امت های اسلامی دغدغه مند بود و خط قرمز شهید سلیمانی ولایت و آرمان های مقدس نظام اسلامی بود و البته با شناخت و درایتی که نسبت به شرایط و ماموریت ها داشت همواره در صحنه های مختلف خوش درخشید.

کریمی با بیان اینکه شهید سلیمانی با تقویت نیروی قدس سپاه پاسداران و تشکیل جبهه مقاومت زیرساخت های بزرگی برای مبارزه با استکبار جهانی تشکیل داد،گفت: حاج قاسم در امت سازی در جهان اسلام برای پیشبرد اهداف اسلام موفق عمل کرد و امروز تشکیلاتی به برکت مجاهدت های حاج قاسم ایجاد شده که بازدارندگی قدرتمندی در برابر جبهه استکباری و حامیان آن دارند.

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی در کنار اینکه یک ژنرال و فرمانده مقتدر و انقلابی بود یک هویت فرهنگی و علمی ویژه ای داشت و در حوزه های مختلف صاحب نظر و اندیشه بود و لذا مدیریت او تک بعدی نبود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تاکید کرد: شهید سلیمانی متعلق به همه مردم است و وقتی او خود را فرزند انقلاب و خادم مردم می دانست و مجاهدانه برای مردم در میدان بود، مردم هم با تشییع میلیونی از او بزرگترین تجلیل را انجام دادند و شهادت حاج قاسم موجب جذب میلیون ها نفر به مکتب اسلام ناب محمدی شد.

کریمی اضافه کرد: شهید سلیمانی هم در زمان حیات با برکت خود و هم با شهادت افتخارآمیزی که داشت علاوه بر اینکه تمام راهبردهای دشمنان را با شکست مواجه کرد جبهه استکبار و حامیان تروریستی آنها را به ذلت کشاند.

وی مکتب شهید سلیمانی را انسان ساز و حماسه ساز خواند و گفت: تعبیری که مقام معظم رهبری در خصوص این شهید بزرگوار با نام مکتب سلیمانی به کار بردند بزرگترین مدال افتخار برای وی است و امروز این مکتب نورانی و نجات بخش برای همه تربیت کننده و کارآمد است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خاطر نشان کرد: دانشگاهیان و خصوصا اساتید و نخبگان دانشگاهی در راستای تبیین و ترویج مکتب و سیره شهید سلیمانی رسالتی مهم برعهده دارند و اگر به دنبال پیشرفت و تحقق جامعه اسلامی و در نهایت تمدن اسلامی هستیم باید در تربیت نسل سلیمانی ها موفق عمل کنیم و مکتب شهید سلیمانی را در بخش های مختلف کشور به فرهنگ تبدیل کنیم.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا