کردستان

غربالگری بیش از ۳۰۰۰ کردستانی در طرح شهید سلیمانی

حسن محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در سنندج با تشریح اقدامات در طرح شهید سلیمانی از هفته گذشته تاکنون در استان در راستای مقابله با کرونا، اظهار کرد: اجرای این طرح اقدامی جامعه‌محور در راستای مشارکت اجتماعی در مهار کرونا است که با حضور و مشارکت یک هزار و ۳۰۴ تیم، آثار مثبتی در شناسایی، بیماریابی، قرنطینه و کنترل این بیماری داشته است.

وی خاطرنشان کرد: از هفته گذشته تاکنون ۳ هزار و ۶۹۲ تست کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در استان از افراد دارای علائم صورت گرفته که از این تعداد تست ۳۲۹ نفر مثبت اعلام شده است.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه با بیان اینکه در مدت زمان یادشده تاکنون ۴۷ مورد مراقبت در منزل با رصد و پیگیری تیم‌های مذکور انجام شده است، گفت: ۱۴۳ نفر در تحت قرنطینه معکوس قرار گرفته‌اند.

 محمودی با بیان اینکه در مدت زمان یادشده تاکنون تیم‌های مذکور به ۷ هزار و ۹۲۵ خانواده سالم در سطح استان از لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی آموزش‌های لازم را ارائه داده‌اند، افزود: به ۳۲۳ خانواده افراد بیمار مبتلا به کووید ۱۹ آموزش داده شده است.

وی تصریح کرد: از آنجا که شناسایی و جداسازی افراد مشکوک در منزل و محل کار مانع از تماس آنها با افراد دیگر می‌شود با رهگیری سریع افراد در معرض تماس با یک فرد کرونا مثبت، باید بتوانیم زنجیره انتقال را قطع کنیم.

این مقام مسئول با تأکید بر شیوع گونه جدید ویروس کرونا (اومیکرون)، مراجعه سریع افراد جهت دریافت تکمیل دوره واکسن کرونا از جمله دریافت نوبت سوم را ضروری برشمرد و گفت: استفاده از ماسک مناسب، فاصله اجتماعی، شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون و یا محلول الکی با پایه ۷۰ درصد، خودداری از حضور در مکان‌های پرتجمع و فاقد تهویه همچنان توصیه می‌شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا