مازندران

قیمت مرغ تابع سیاست‌های ستاد تنظیم بازار کشور است/ افزایش ۴ برابری قیمت جوجه

به گزارش برگزیده های ایران از مازندران، مشکلات و دردسرهای بازار مرغ در مازندران کماکان تداوم دارد؛ به‌طوری‌که با ادامه مشکلات دیگری خبری از مرغ با قیمت مصوب ۲۴هزار و ۹۰۰ تومانی نیست.

در ارتباط با پیگیری مشکلات بازار مرغ مسائلی مختلفی از جمله افزایش قیمت جوجه و هزینه‌ها و دستمزدها مطرح می‌شود که همه اینها برای مصرف‌کنندگانی که با توجه به قیمت بالای قیمت گوشت قرمز، گوشت مرغ را در سبد غذایی خود گنجانده بودند اکنون باتوجه به افزایش قیمت‌ها می‌توان گفت مرغ نیز از سفره‌ها پرکشیده است.

مسعود احمدی حاجی سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: هیچ مشکلی در زمینه تولید مرغ در استان مازندران وجود ندارد به‌طوری‌که روزانه بیش از ۶۰۰ تن مرغ در استان کشتار می‌شود که از این میزان ۲۰۰ به استان تهران ارسال شد و  ۴۰۰ تن در سطح استان مازندران توزیع می‌شود.

وی با اشاره به جوجه‌ریزی مناسب در استان مازندران، افزود: بحث افزایش دستمزدها، مواداولیه و همچنین افزایش قیمت جوجه بر هزینه‌های تولید اثر گذاشته است که در این زمینه مقرر شد قیمت مصوب مرغ باتوجه به این مسائل ازسوی ستاد تنظیم بازار کشور ابلاغ شود.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: قیمت جوجه درحالی حدود ۴ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام شده ولی به دست تولیدکنندگان از ۶ تا ۱۷هزار تومان رسیده که همین موضوع بر افزایش هزینه‌های تولید تاثیر گذاشته است.

احمدی‌حاجی با اعلام اینکه قیمت مرغ تابع سیاست‌های ستاد تنظیم بازار کشور است، تصریح کرد: باید قیمتی اعلام شود که هم تولیدکننده متضرر نشود و هم مصرف‌کننده قدرت خرید این محصول را داشته باشد.

وی ادامه داد:  از هم گسیختگی در بحث قیمت جوجه داشتیم که اگر تنظیم شود این محصول با رغبت بیشتری در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا