فارس

معجزه یک کار جهادی/بازگشت به زندگی زوج کارتن خواب مبتلا به اعتیاد

به گزارش برگزیده های ایران از شیراز، گروه جهادی بانوان فاطمی در یک اقدام چندین ماهه توانستند یک زوج جوان کارتن خواب مبتلا به اعتیاد را به زندگی عادی بازگردانند به نحوی که مسئولین مرکز بهزیستی نیز با مشاهده همت و اراده آنان جهت پاک ماندن، با بازگشت فرزندان ۱۱ و ۵ساله شان به آغوش خانواده موافقت کردند.

مدیر گروه جهادی بانوان فاطمی در گفتگو با خبرنگار فارس در شیراز گفت: خوشبختانه با همکاری‌های خوبی که توسط جهادگران و خیرین صورت گرفت توانستیم به یک زوج جوان کارتن خواب مبتلا به اعتیاد که روزها را به جمع آوری مواد بازیافتی جهت تأمین هزینه مواد و شب ها را در گاراژهای ضایعاتی می گذراندند کمک های ویژه ای کنیم. 

آسیه مسجدرو افزود: این خانواده به دلیل شرایط بسیار حادی که داشتند، فرزندانشان در مرکز بهزیستی نگه داری می شدند و هم اکنون پس از بازگشت به شرایط نسبتاً عادی، مسئولین بهزیستی اجازه بازگشت فرزندان و بر عهده گرفتن سرپرستی را به این زوج جوان داده است.

این بانوی جهادگر در خصوص چگونگی شناسایی این زوج گفت: در برنامه های مشترکی که با گروه‌های جهادی و نهادهای فرهنگی ناحیه مقاومت محمد رسول الله(ص) شیراز داشتیم، در چهارشنبه های هر هفته توزیع غذای گرم میان کارتن خواب های شهرک های جوادیه، دینکان، پردیس و حومه شهر شیراز انجام می گرفت که با اطلاع از وجود بانوان و زوج های جوان در میان آنها،گروه جهادی بانوان فاطمی در شب مبعث پیامبر مهربانی ها(ص)،  مشارکت خود را با برادران گروه جهادی حضرت ابوالفضل العباس(ع)_شهرک جوادیه، در تهیه و توزیع غذای گرم با هدف اعتماد سازی و اولویت کمک به بانوان و زوج های کارتن خواب آغاز کرد که در همان شب بانویی پیش قدم شدند و جهت ترک استمداد طلبیدند.

 

عضو مجمع شورای جهادی ناحیه محمد رسول الله(ص) ادامه داد: با هدایت آنها به کمپ، پیگیری ها ادامه داشت تا با این زوج جوان آشنا شدیم و با توجه به درخواستی که داشتند تلاش کردیم که در گام اول شرایط را برای ترک اعتیاد آنها فراهم کنیم. خوشبختانه با همکاری خیرین گرامی توانستیم هزینه های کمپ و  تست کرونای هر دو نفر را به ارزش حدود ۴ میلیون تومان، تهیه و مقدمات پاکی آن دو را فراهم کنیم.

مسجدرو خاطرنشان کرد: پس از یک ماه و ترخیص از کمپ ترک اعتیاد، متاسفانه با مسیری پر از مشکلات جدید در پیش روی این زوج جوان بهبود یافته مواجه شدیم چرا که باز باید بی سرپناه و بدون شغل در جامعه رها می شدند؛ از این رو با پرداخت هزینه مسافرخانه توسط گروه، سعی شد مساله سکونت آنها تا حدودی رفع شود اما پس از حدود یک ماه به دلیل نداشتن شرایط کاری مناسب و نداشتن مسکن و نا امیدی هایی که برایشان پیش آمد متاسفانه دچار لغزش شدند و مجدد به اعتیاد روی آوردند.

وی ادامه داد: گروه جهادی بانوان فاطمی چتر حمایتش را همچنان بر سر این زوج باز نگه داشت و با تلاش هایی که  صورت گرفت و با توجه به پشیمانی و انگیزه بالایی که این زوج جوان جهت ترک و باز پس گیری سرپرستی فرزندانشان داشتند، مجدد هزینه ها تأمین شد و آنها مجددا به کمپ ترک اعتیاد هدایت کردیم.

مسجدرو با بیان اینکه دغدغه اصلی اعضای گروه براین بود که تنها درمان نمی تواند نجات دهنده این خانواده باشد و باید شرایط اشتغال و مسکن نیز برای آنها مهیا شود، اظهار داشت:  با یاری خیرین یک سوییت بسیار محدود حتی بدون گاز شهری با مبلغ ۵میلیون رهن و ماهانه ۷۵۰ هزار تومان اجاره شد و با تهیه وسایل ابتدایی چون اجاق گاز و یخچال و فرش، توانستند در آن ساکن شوند و خوشبختانه با رایزنی هایی که صورت گرفت در یک مرکز تولیدی هر دو این زوج جوان مشغول به کار گشتند و پس از گذشت چند ماه پاکی و اقدام برای بازپس گیری سرپرستی فرزندانشان از بهزیستی دیگر آن سوییت کوچک مکان مناسبی جهت زندگی یک خانواده ۴نفره نبود که با یاری حق و لطف خیرین نیک اندیش، یک آپارتمان دو خواب با مبلغ رهن ۲۷ میلیون تومان و اجاره ماهانه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزارتومان برای آنها تهیه و بهزیستی نیز سرپرستی دو کودک دلبندشان را به آنها داد.

 

مدیر گروه جهادی بانوان فاطمی با اشاره به توفیق ارائه خدمات ۷ ماهه به این خانواده و صرف هزینه بالغ بر ۷۰ میلیون تومانی گفت: همچنان این خانواده به شدت نیازمند حمایت های مادی و معنوی از سوی جامعه بوده و حتی از وسایل ضروری یک زندگی ساده مانند فرش، لوازم آشپزخانه، تلویزیون و… نیز محرومند. امیدواریم که با حمایت خیرین بتوانیم شرایط را برای ادامه زندگی این زوج جوان مهیا تر کنیم.

مسجدرو  گفت: در کنار حمایت های مادی، این گونه افراد بسیار نیازمند حمایت های معنوی از جانب اطرافیان و جامعه هستند.

به گفته این زوج، وقتی شرایط به حالت بحرانی درآمده بود و تمامی دوستان و آشنایان و خانواده، این زوج را رها کرده بودند و دیگر چیزی برای از دست دادن نداشتند، اینکه مورد حمایت یک گروه قرار بگیرند و حتی مانند عضوی از اعضای خانواده آنها محسوب شوند، از نظر آنها فقط می تواند یک معجزه باشد و اینگونه بود که با وجود شکست ها و پیروزی ها همچنان با انگیزه تلاش های زیادی کردند تا بتوانند به شرایط عادی زندگی بازگردند و یک خانواده ی ۴نفری شاد و سالم داشته باشند.

وی عنوان کرد: ما تاکیدمان بر این است که آنها در این مسیر همچنان به این حمایات معنوی نیاز دارند لذا خوشبختانه در دیدارهایی که با خانواده خانم نیز داشته ایم و صلح جزئی نیز صورت گرفته امید داریم با تحقق کامل این ارتباط معنوی به تحکیم بنیان این خانواده و انگیزه بخشی بیشتر آنها کمک بیشتری شود.

این عضو مجمع شورای جهادی ناحیه محمد رسول الله(ص) در پایان اظهار داشت: با توجه به نیازهای ادامه دار این خانواده و اینکه چند بانو و زوج دیگر از کارتن خواب ها نیز درخواست کمک جهت ترک اعتیاد و بازگشت به زندگی را دارند، و از آنجا که کمک به اینگونه افراد مصداق بارز آیه ۳۲ سوره مبارکه مائده «وَ مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا. و هر کس نفسی را حیات بخشد (از مرگ نجات دهد) مثل آن است که همه مردم را زندگی بخشیده است» هستند؛ بنابراین جهت یاری هرچه بهتر آنها، از تمامی مردم نیک اندیش و هم نوع دوست شهر شیراز سرفراز، تقاضامندیم با کمک های خود در این مسیر یاری گر خادمان خود در گروه جهادی بانوان فاطمی باشند.

انتهای پیام/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا