چهارمحال و بختیاری

امسال ۶ طرح اولویت‌دار پژوهشی با حمایت استانداری چهارمحال وبختیاری تدوین می‌شود

امسال ۶ طرح اولویت‌دار پژوهشی با حمایت استانداری چهارمحال وبختیاری تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران استان چهارمحال وبختیاری ،حسن عالی‌پور افزود: پژوهش زیربنا و زیرساخت توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ای است و اگر به پژوهش توجه لازم نشود هزینه‌های بسیاری بر آن کشور و جامعه تحمیل می‌شود.

وی ادامه داد: در همین راستا با توجه به ضرورت بحث تحقیق و پژوهشی طبق قانون باید یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌ها به این موضوع اختصاص پیدا کند که برای سال جدید ۹۷۷ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

دبیر شورای پژوهشی استانداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از این میزان اعتبار ۳۶۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان سهم استانداری است که باید به بحث پژوهش اختصاص دهد این در حالیست که در برنامه ریزی‌های انجام شده در سال ۱۴۰۰ باید ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار به این بخش اختصاص می یافت که این اعتبار بیش از تعهد استانداری بوده است.

عالی‌پور، نیازسنجی و اعلام فراخوان به مراکز علمی و پژوهشی را از جمله مراحل تایید اولویت‌های پژوهشی استان دانست و گفت: ۳۸ مورد اولویت پژوهشی به دبیرخانه ارسال و در شورای پژوهشی استانداری و کارگروه پژوهش، آموزش، فناوری و نوآوری مورد بررسی قرار گرفت و پس از آن کمیته تخصصی زیر مجموعه کارگروه تشکیل و طرح‌ها چکش‌کاری شد و در نهایت از ۳۸ طرح، ۶ طرح مورد تایید قرار گرفت و به تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استتان رسید.

وی خاطرنشان کرد: علاوه‌بر ۶ طرح پژوهشی استانداری، ۱۲ طرح پژوهشی دیگر از ۱۰ دستگاه دیگر نیز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مورد تایید قرار گرفت که در نهایت در سال جدید ۱۸ طرح پژوهشی از محل اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی استان وارد مرحله تدوین می‌شود.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر قرارداد طرح‌ها، مجری طرح، همکار، عنوان و سایر موراد مربوط به طرح‌های پژوهشی استانداری مشخص و مقرر شده است در یک بازه زمانی ۱۲ ماهه طرح‌ها تدوین و ارائه شود.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا