بوشهر

هواشناسی بوشهر هشدار نارنجی صادر کرد/ خطر غرق شدن شناورها

پیام مساعدی کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: برای امروز سه‎ شنبه در سواحل استان و روی دریا وقوع رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق پیش ‎بینی می‌‎شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا پایان هفته دریا  با وزش بادهای شدید شمال غربی، خلیج فارس و سواحل و فراساحل استان بوشهر به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود و از امروز تا پایان روز پنجشنبه خلیج فارس مواج و متلاطم است و خطر غرق شدن شناورهای کوچک وجود دارد.

وی با بیان اینکه سرعت وزش باد در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به بیش از ۵۰ کیلومتر روی خلیج فارس در ساعت می‌رسد گفت: در این مدت به علت اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، احتمال غرق شدن شناورها به ویژه شناورهای کوچک وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه ارتفاع موج به بیش از ۲.۵ متر افزایش پیدا خواهد کرد گفت: دریانوردان از ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی خودداری کنند و در این ارتباط هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) اعلام می‎‌شود.

مساعدی همچنین پیش بینی کرد که تا پایان این هفته وقوع پدیده مه شبانگاهی یا صبحگاهی و کاهش دید افقی در سواحل و روی دریا دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا