مازندران

واحد ۲ گازی نیروگاه شهیدسلیمی نکا به مدار تولید بازگشت

به گزارش برگزیده های ایران از شهرستان ساری، عبدالرضا محمودی اظهار کرد: با توجه به بازدیدهای به عمل آمده از بویلر بازیاب شماره ۲ و مشاهده رسوبات اسیدی بر روی فین‌های هارپ بخش CPH (پیش گرم)، لزوم قلیاشوئی این بخش توسط واحد شیمی معاونت مهندسی تائید و با هماهنگی مرکز کنترل شبکه برق کشور، واحد ۲ گازی جهت بررسی و رفع عیب از مدار تولید خارج شد.

وی افزود: با یک برنامه ریزی منسجم با همکاری معاونت تعمیرات و معاونت مهندسی، همکاران امور شیمی سیکل ترکیبی جهت ایجاد مایع شستشو از آب دمین، تری سدیم فسفات و کربنات سدیم در دمای ۴۰ درجه سانتی گراد استفاده نمودند که عملیات قلیاشویی بصورت کامل و مطابق دستورالعمل در حداقل زمان ممکن انجام و واحد به مدار تولید پیوست.

 مدیر امور تعمیرات سیکل ترکیبی تصریح کرد: با توجه به وجود ناخالصی بخصوص گوگرد در سوخت مایع(گازوئیل)، ترکیبات گوگردی حاصل از احتراق بر روی فین‌ها تشکیل شد که در مواجه با رطوبت محیط ایجاد اسیدهای خورنده می‌کند که بسیار برای سیستم مخرب می‌باشد و می بایست سریعا با قلیاشوئی خنثی و حذف گردند.

این مسؤول اشاره کرد: بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه شهیدسلیمی نکا شامل دو واحد گازی به ظرفیت هریک ۱۳۷.۶ مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات است.

انتهای پیام/۸۶۰۵۱/ غ/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا