اردبیل

پیری جمعیت آسیب جدی به کشور وارد می‌کند/ افزایش ۵ برابری حق عائله مندی به مدت ۵ سال

صدیف بدری نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری یولن در اردبیل اظهار کرد: روند پیری جمعیت تحرک و پویایی کشور را کاهش می‌دهد و حوزه‌های مختلف علمی، آموزشی و اقتصادی را به افول می‌کشاند.

وی آینده کشور را وابسته به جمعیت جوان دانست و ادامه داد: برای کشور در آینده فکر و انرژی نو نیاز است و لازمه انتقال فکرها و اندیشه‌ها به نسل‌های جوان است که این موضوع با افزایش زاد و ولد محقق می‌شود.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حرکت روند جمعیتی کشور به سوی پیری سبب زوال برنامه‌ها شده و آسیب جدی را به کشور وارد می‌کند، از همین‌رو تمام تلاش خود را می‌کنیم تا با قانون مصوب شده آمارهای جمعیتی کشور بهبود یابد.

بدری مشکلات معیشتی خانواده‌ها را یکی از مسائلی دانست که در طرح جوانی جمعیت باید به آن توجه جدی شود.

وی با اشاره به قانون مجلس در خصوص جوانی جمعیت تصریح کرد: طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان به قانون تبدیل شده و جهت اجرا ابلاغ شده است.

وی افزود: براساس بیانات مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی جمعیت در ۱۴ بند خلاصه شده که از جمله آن‌ها می توان به پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت، افزایش نرخ باروری، رفع موانع ازدواج، افزایش فرزند آوری، کاهش سن ازدواج، توانمندسازی خانواده‌ها در راستای تامین هزینه‌های زندگی و… اشاره کرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تمام تلاش‌ها براساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت سوق دادن آمارهای جمعیتی به سمت جوانی است.

بدری با اشاره به محورهای حمایتی از زوجین جوان در این قانون تصریح کرد: وام ۲۰۰ میلیون تومانی برای زوجین جوان، افزایش ۵ برابری حق عائله مندی به مدت ۵ سال، ایجاد و بهسازی خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه‌ها، وام ۵۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن، درمان زوجین زوجین نابارور از جمله مواردی است که در برای زوجین در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص طرح‌های حمایتی از خانواده نیز عنوان کرد: برای خانواده‌های دارای فرزند سوم و بعد امتیازاتی از قبیل مسکن یا زمین دولتی بدون در نظر گرفتن امتیازات مسکن قبلی، سپرده‌گذاری برای فرزندان دوم به بعد، حمایت از مادران و…در نظر گرفته شده که این موارد می‌تواند در راستای تشویق خانواده به فرزند آوری کمک نماید.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا