سیستان و بلوچستان

آماده باش ۳۰ اکیپ ثابت و سیار راهداری در طرح زمستانه

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زاهدان، ایوب کرد امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: در هشت ماهه سالجاری برخلاف بیماری کرونا که نزدیک به دوسال است درگیر هستیم و محدودیت های اعلام شده در بعضی ایام سال خوشبختانه پایانه های مرزی میلک و میرجاوه بدون هیچ گونه تعطیلی فعالیت داشتند بطوری که در این مدت بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا اعم از صادرات، واردات و ترانزیت از این پایانه ها صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد در تناژ و ۳۲ درصد در دستگاه افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: در هشت ماهه سالجاری یک میلیون و ۴۹۰ هزار ۹۰۹ نفر مسافر با ۱۶۴ هزار و ۷۷۲ سفر صورت گرفته که از لحاظ تعداد مسافر ۱۲ درصد و از لحاظ تعداد سفر ۱۴ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی ادامه داد: از اول آذر ماه سالجاری بر اساس پروتکل جدید ابلاغ شده تنها مسافرانی می توانند از حمل و نقل عمومی برای مسافرت استفاده کنند که کارت واکسن یا نتیجه منفی آزمایش PCR  با مدت ۷۲ ساعت را ارائه دهند. این در حالی بود که پیش از این برای پذیرش مسافر در ناوگان حمل و نقل تنها از پایگاه داده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استعلام گرفته می شد.
 
کرد گفت: طرح ملی بهسازی و ارتقای کیفی روکش آسفالت راه های ارتباطی با هدف فراهم آوردن بستر ایمنی و روانی برای کاربران جاده ای در سالجاری تا کنون ۴۶۰ کیلو متر از محورهای مواصلاتی تحت پوشش اجرایی شده و تا پایان سال هم براساس اولویت محورها در برنامه این اداره کل قرار دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه راه های روستایی از مهمترین خدمات زیربنایی است که نقش و جایگاه ویژه ای در توسعه اقتصادی و اجتماعی هر منطقه ایفا می کند و توسعه زیر ساخت ها در روستاها با هدف حفظ جمعیت و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، این اداره کل بازگشایی محورهای صعب العبور خصوصا محورهای کوهستانی که تردد برای روستاییان عزیز به سختی صورت می گیرد در دستور کار قرار دارد که در سالجاری تا کنون جمعا ۱۵۰ کیلومتر بازگشایی این مسیرها در محورهای حوزه شهرستان تفتان، مهرستان، سوران، سراوان و میرجاوه صورت گرفته است. 

این مسؤول افزود: تعمیر و بازسازی دستگاه های ماشین آلات در دستور کار این اداره کل در سال ۹۷ قرار گرفته است که با همکاری بخش خصوصی تا کنون مجموعا ۳۴ دستگاه از ماشین آلات استان بازسازی شده که در سال جاری تعداد۸ دستگاه با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال انجام شده است. 

وی ادامه داد: در طرح زمستانه امسال که از اول دی ماه روز راهدار آغاز خواهد شد تعداد ۳۰ اکیپ ثابت و سیار راهداری با بکارگیری ۱۸۵ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین با ۳۳۵ راهدار به منظور روان سازی ترافیک، اطمینان از تردد رانندگان و مسافران و امداد رسانی در صورت لزوم در محورهای مواصلاتی مستقر هستند، تعداد ۱۵ راهدار خانه هم برای خدمات رسانی به مسافرین که نیاز به کمک داشته باشند پیش بینی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: تلفن گویای ۱۴۱ بصورت شبانه روزی، درگاه اینترنتی ۱۴۱.ir و نرم افزار گویای ۱۴۱ به عنوان ابزارهای ارتباطی شهروندان اگر انتقاد ، پیشنهاد چه در حوزه حمل و نقل و راهداری داشته باشند می توانند بصورت ۲۴ ساعته همچنین اطلاع یابی از آخرین وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی شرایط آب و هوایی با همکاران در ارتباط باشند،کل تماس های گرفته شده با سامانه ۱۴۱در هشت ماهه سالجاری ۸۵ هزار ۸۴۲ تماس بوده است.

 

انتهای پیام/۳۱۳۹

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا