آذربایجان شرقی

اتوبانی که با گذشت یک سال از افتتاح تکمیل نشد/ پول خرید نمک نداریم!

به گزارش برگزیده های ایران از سهند، علی اصغر علیزاده رئیس شورای شهر سهند در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار داشت: به عنوان نماینده پارلمان محلی برای حذف عوارضی اتوبان تبریز-سهند تلاش می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر سهند حذف عوارضی آزاد راه از اختیار شهرداری و شورای شهر خارج است گفت: ما در شورای شهر زبان گویای مردم هستیم و در حال رایزنی با مسئولان مربوطه هستیم تا در این شرایط سخت اقتصادی هزینه اضافی به مردم سهند تحمیل نشود.

وی اضافه کرد: در راه پیگیری حذف عوارضی اتوبان از فرماندار، امام جمعه شهر، فرمانده سپاه و نهادهای مسئول دیگر در شهرستان خواهش کردیم که برای پیگیری موضوع همراه ما باشند و در این راستا از شرکت عمران خواستیم که قسمتی از هزینه های پیمانکار را پرداخت کنند و قسمتی دیگر توسط دولت متقبل شود تا عوارضی اتوبان که تبدیل به دغدعه اصلی مردم سهند شده است را حذف کنیم.

علیزاده اشاره ای هم به نواقص اتوبان تبریز – سهند هم داشت و خاطر نشان کرد: بحث روشنایی و تقویت آنتن دهی این مسیر هم باید مورد توجه قرار گیرد.

سخنگوی شورای شهر سهند در مورد بودجه بندی ضعیف سال ۱۴۰۰ شهرداری سهند بیان داشت: از لحاظ بودجه در مضیقه هستیم و عملکرد شهردار محدود شده است. متاسفانه مدیران داخلی شهرداری نیز در هنگام تدوین بودجه به شورای دوره پنجم کمکی نکرده‌اند و هم اکنون شاهد هستیم که به طور مثال بودجه ای برای تامین نمک فصل سرما یا خرید لاستیک ماشین آلات در اختیار نداریم.

وی دلیل ارتباط کم با اهالی رسانه پس از گذشت حدود سه ماه از شروع دوره جدید شورا گفت: وضعیت کرونایی و چالش انتخاب شهردار در ابتدای کار باعث شد که میزبان خبرنگاران و اهالی رسانه نباشیم به طوری که در جلسات شورا هم به دلیل نبود فضای مناسب امکان دعوت از آنها را نداریم ولی با تغییراتی که در ساختمان شورا در حال انجام است به زودی این ارتباط پر رنگ تر خواهد شد.

علیزاده اضافه کرد: در مورد جلسات کمیسون های مختلف شهری هم تنها دلیل تشکیل نشدن آن همین مسئله کمبود فضای کافی است که امیدواریم به زودی با بهره گیری از نظرات نخبگان و صاحب نظران حوزه های مختلف، شهر  را به سر منزل مقصود برسانیم.

وی با اشاره به افق جمعیتی سهند در ۵ سال آینده اذعان داشت: با احداث ۴۸ هزار واحد طرح مسکن ملی، جمعیت ۵۰۰ هزار نفری دور از انتظار نخواهد بود و اگر آمار جمعیتی این شهر اصلاح شود طبق قانون به ازای هر ۱۶۰ هزار نفر باید یک منطقه شهرداری ایجاد شود که امیدواریم در آینده با ایجاد منطقه شهرداری در فازهای ۴ گانه ارائه خدمات به شهروندان را تسهیل کنیم.

علیزاده اضافه کرد: در بحث حمل و نقل شهری با توجه به افزایش جمعیت سهند، مشکلات فراوانی گریبانگیر شهروندان شده است به طوری که شهروندان فاز ۴ حدود نیم ساعت برای نقل مکان به فاز یک انتظار می‌کشند و این زمان با شروع فصل سرما بیشتر هم خواهد شد که از شهردار درخواست کرده ایم که حل مشکل حمل و نقل را  در اولویت کاری خود قرار دهد.

علیزاده با اشاره به تعداد بالای مغازه‌های غیرمجاز شهر یادآور شد: حدود ۵۰۰ مغازه فاقد مجوز داریم که شرایط  کرونایی و اقتصادی باعث شده از  پلمب و اعمال فشار به اصناف خودداری کنیم ولی از همه آنها درخواست میکنیم که با مراجعه به شهرداری مجوز دار شوند و ما هم در این راه از هیچ کمکی فروگذار نخواهیم بود.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا