سیستان و بلوچستان

انهدام باند سارقان و مالخران خودروهای پژو و پراید در زاهدان

سردار احمد طاهری امروز در گفت و گو با خبرنگار  برگزیده های ایران در زاهدان اظهار کرد: طی چند ماه اخیر در پی سرقت چندین فقره خودرو مدل پایین عمدتا از نوع پراید در مناطق مختلف شهر زاهدان و پیگیری موضوع از سوی پلیس برای شناسایی و دستگیری سارق و سارقان احتمالی تیمی از کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان با حساسیت ویژه پرونده را تحت پیگرد انتظامی خود قرار دادند.

وی افزود: با تلاش شبانه روزی و تحقیقات صورت گرفته از محل های وقوع سرقت و همچنین به کارگیری روش های علمی در کشف جرم توسط کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت، نهایتا رد پای سه سارق در ارتکاب سرقت های خودرو که نشان از جرایم متعدد به ویژه سرقت خودروهای پژو و پراید به شیوه و شگرد خاص بود، ماموران انتظامی را بر آن داشت تا اقدام به دستگیری آنها کنند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: با تکمیل شدن تحقیقات، کارآگاهان پلیس موفق شدند این سه سارق سابقه دار را در یک عملیات ضربتی با هماهنگی قضائی در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

سردار طاهری اضافه کرد: متهمان در تحقیقات اولیه پلیس منکر هر گونه سرقتی شدند ولی در ادامه با رویارویی ادله کشف جرم ضمن اعتراف به ۱۶ فقره سرقت خودروی پراید و پژو در شهر زاهدان اعلام داشتند به صورت باندی با مجرمان و همدستان دیگر خود و یک مالخر فعالیت داشته و خودروها را پس از سرقت، اوراق و  سپس با قیمت پایین به مالخر می فروختند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در ادامه عملیات پس از شناسایی دیگر اعضای این باند، دو عضو و همدست آنها در عملیاتی دیگر دستگیر و سه متهم دیگر که به دلیل سایر جرایم ارتکابی در زندان بسر می بردند با هماهنگی قضائی در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند و تمام اعضای این باند مجدد تحت بازجویی کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: در ادامه ضمن بازسازی صحنه های جرم در چندین محل و مخفیگاه مالخران پرونده، در اعترافات متهمان ۱۴ دستگاه از ۱۶ خودرو پراید و پژو مسروقه کشف شد.

به گفته  طاهری، ارزش خودروهای کشف شده از ۶ عضو این باند و یک مالخر دستگیر شده، ۱۶ میلیارد ریال برآورد شده که با پایان یافتن تحقیقات برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و سپس روانه زندان شدند.

انتهای پیام/۷۵۰۰۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا