گلستان

۲ تصادف منجر به فوت در کمتر از یک هفته در گنبدکاووس/ حضور استاندار گلستان و دستور نصب فوری سرعت‌گیر در محل حادثه‌خیز

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از گنبدکاووس، حسن صوفی کیا امروز در حاشیه جلسه فوق‌العاده ترافیک شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در گرگان اظهار کرد: مسیر جاده گنبدکاووس به مینودشت به علت حجم سنگین ترافیک پرخطر بوده و اغلب در این‌ مسیر شاهد‌ تصادفات منجر به فوت هستیم.

وی تصریح کرد: در جلسه شورای ترافیک سال گذشته احداث دو عدد دور برگردان در این مسیر و در حوالی روستاهای «پشمک پناده» و «اسلام‌آباد» به تصویب رسیده که باید هر چه زودتر در راستای کاهش ترافیک و تصادفات نصب شود.

جانشین پلیس راه مینودشت خاطرنشان کرد: متاسفانه در روزهای گذشته شاهد دو تصادف در محدوده شهرستان گنبدکاووس بودیم که هر دو تصادف فوتی داشته و سبب بی‌سرپرست شدن خانواده شده است.

وی ادامه داد: معتقدم نصب سرعت‌گیر در حوزه استحفاظی اگرچه توهین به راننده بوده اما متاسفانه به دلیل عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی مجبور هستیم از اهرم‌های سخت‌افرازی مانند سرعت‌گیر استفاده کنیم.

* ورود استاندار گلستان در تصادف منجر به فوت گنبدکاووس
معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان گنبدکاووس در این جلسه اظهار کرد: در حوالی روستای «اسلام آباد» از توابع گنبدکاووس شاهد دو‌ فقره تصادف منجر به فوت بودیم که این‌ تصادفات سبب تجمع اهالی این روستاها برای نصب سرعت‌گیر و جلوگیری از تصادفات شد.

وی تصریح کرد: بعد از این تصادف، استاندار جدید فورا در محل حادثه حضور یافته و با صحبت و دستور سریع مبنی بر نصب سرعت‌گیر مردم را آرام کردند.

محمدجان پاشی‌زاده گفت: روز گذشته و با دستور استاندار فورا این سرعت گیر نصب شده و اکنون در حال بررسی این سرعت‌گیر هستیم تا اگر مشکلات فنی‌ و کارشناسی نداشته باشد به صورت دائمی قرار گیرد.

وی بیان کرد: فرهنگ‌سازی و ارتقاء فرهنگ ترافیکی و جاده‌ای مهمترین عامل بازدارنده بسیاری از تصادفات خواهد‌بود.

معاون هماهنگی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: یکی از‌ معضلات ما در‌ مسیر جاده گنبدکاووس به مرز اینچه‌برون که سبب تصادفات می‌شود رها کردن احشام به ویژه شتر‌ توسط صاحبان آن در مسیر جاده است.

وی ابراز کرد: جهاد کشاورزی برای جلوگیری از اینگونه تصادفات که در هفته گذشته منجر به فوت‌ راننده خودرو شد‌ باید آموزش‌های لازم به دامداران منطقه داده و دام‌ها به ویژه شترها را‌ پلاک‌گذاری کند.
انتهای پیام/۲۳۰۷


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا