اخبار ورزشی

عبور سقف قرارداد لیگ برتر کشتی آزاد از یک میلیارد تومان و سر بی‌کلاه ملی‌پوشان

عبور سقف قرارداد لیگ برتر کشتی آزاد از یک میلیارد تومان و سر بی‌کلاه ملی‌پوشان

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، لیگ برتر کشتی آزاد در حالی قرار است در روزهای پایانی هفته جاری استارت بخورد که تیم ملی با توجه به اینکه بلافاصله بعد از پایان رقابت‌های جهانی، عازم بازی‌های آسیایی شد، تیم‌ها نتوانستند ترکیب کشتی‌گیران مد نظر خود را تکمیل کنند.

ناکامی ۴ سبک وزن کشتی آزاد ایران در یک سال/ بازگشت دوباره به اطری؟

 

تنها ملی‌پوشی که تا امروز قراردادش را رسما در سازمان لیگ به امضا رسانده، یونس امامی است. نماینده ۷۴ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد، ۹ ملی‌پوش دیگر هنوز قرارداد نبسته‌اند که به نظر باتوجه به پایان بازی‌های آسیایی، طی روزهای پیش‌رو، قرارداد نفرات دیگر هم رسانه‌ای خواهد شد.

با توجه به قرارداد ثبت شده یونس امامی با انبوه‌سازان هوتن، یکی از دو تیم متمول لیگ برتر آزاد، به نظر می‌رسد سقف قراردادهای امسال از مرز یک میلیارد تومان عبور کرده و به یک و نیم میلیارد تومان برسد که شامل پرافتخارترین ملی پوشان خواهد شد.

طی سال‌های اخیر حسن یزدانی همواره بالاترین رقم قرارداد را به خود اختصاص داده، که سال گذشته هم با اعلام رسمی رقم قراداد کامران قاسم‌پور به عنوان طلایی جهان، او هم رقمی نزدیک به قهرمان المپیک ۲۰۱۶ ریو دریافت کرد.

امسال قطعا به این جمع، امیرحسین زارع هم اضافه خواهد شد؛ تنها طلایی کشتی آزاد در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد که او هم جزو بالاترین قراردادها خواهد بود.

البته باتوجه به اینکه دو تیم بانک شهر و انبوه‌سازان هوتن امسال نیز متمول‌ترین تیم‌های لیگ برتر آزاد هستند و سقف ملی‌پوش برای هر تیم نیز سه نفر است، به نظر می‌رسد امسال نیز سر چند ملی‌پوش از قراردادهای رنگین، بی‌کلاه بماند.

سال گذشته لیگ برتر آزاد سه تیم متمول داشت که هر کدام سقف سه ملی‌پوش خود را به خدمت گرفتند و یکی از مدال‌آوران به تیمی رفت که از بودجه محدودتری برخوردار بوده و قرارداد کمتری در مقایسه با سایر ملی‌پوشان امضا کرد.

امسال اما تیم‌هایی که با فاصله نسبت به سایرین، بودجه خوبی برای شرکت در لیگ برتر دارند، دو تیم هستند که می‌توانند مجموعاً ۶ ملی‌پوش را جذب کنند. چهار کشتی‌گیر از جمع نفراتی که در بلگراد بودند نیز اگر قصد کشتی گرفتن در لیگ را داشته باشند، باید بین سایر تیم‌ها که بودجه کمتری در اختیار دارند، تقسیم شوند. طبیعتا رقم پیشنهادی به آنها، کمتر از نفراتی خواهد بود که به تیم‌های متمول ملحق می‌شوند.

البته قطعا شانس ملی‌پوشانی که در بلگراد صاحب مدال شدند، برای عقد قرارداد بالاتر، بیشتر از بدون مدال‌هاست.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا