اخبار روز

بویری: اهورا و احمدی‌وفا با بدترین قرعه کشتی گرفتند همه در قهرمانی نقش داشتند

بویری: اهورا و احمدی‌وفا با بدترین قرعه کشتی گرفتند همه در قهرمانی نقش داشتند

– اخبار ورزشی –

ملک‌محمد بویری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری برگزیده های ایران درباره عنوان پنجمی پسرش اهورا و شاگردش علی احمدی‌وفا در مسابقات جوانان جهان اظهار داشت: هر دو سال اولی بود که در رده جوانان‌ حضور داشتند و دو سال دیگر هم می‌توانند در این تیم کشتی بگیرند. توقع داشتم هر دو مدال خوب بگیرند ولی سطح مسابقات بالا بود و هر دو هم در گروه سختی افتاده بودند. قهرمان سال گذشته جهان از آذربایجان در گروه اهورا بود که حذف شد.

آخرین تغییرات در رنکینگ کشتی آزاد پیش از بلگراد

 

وی افزود: قرعه همه بچه‌های ما امسال سخت بود و جز یکی از آنها، همه با کشتی‌گیران مدعی مبارزه کردند. ضمن اینکه کشتی پایانی پسرم با حریف مصری بود و باتوجه به اینکه مسابقات در یک کشور عربی برگزار می‌شد و مسئول داوران هم یک مصری بود، داوری ایرادهای زیادی داشت. حریف مصری برای آنکه استراحت کند، در حالی که خونی هم از ابرویش نیامده بود، کشتی را از جریان انداخت. داوری روبه روی کشتی‌گیران مصر و ترکیه، به سود حریفان بود.

مربی تیم کشتی فرنگی جوانان تصریح کرد: انتظار از بچه‌ها (اهورا بویری و علی احمدی‌وفا) بالاتر بود. کشتی اول، دوم و سوم‌شان را هم خوب گرفتند ولی در مبارزه سرگروهی و رده بندی بد بودند. 

بویری یادآور شد: فردین هدایتی عالی بود و بدون اینکه امتیاز بدهد قهرمان شد. علیرضا عبدولی و مهدی محسن‌نژاد هم خیلی خوب کشتی گرفتند. ابوالفضل چوپانی و یاسین یزدی هم مبارزه‌های خوبی داشتند. همه خوب بودند، در واقع جز کشتی‌گیر ۹۷ کیلوگرم‌مان، همه جزو پنج نفر برتر جهان قرار گرفتند. اکبری هم که جزو ۵ نفر قرار نگرفت، باز برای‌مان امتیاز آورد.

وی با اشاره به اینکه مدال‌آوران مسابقات جهانی از معافیت خدمت برخوردار می‌شوند، عنوان کرد: وقتی تیم قهرمان جهان شده، یعنی همه زحمت کشیدند و امتیاز آوردند، کاش این معافیت شامل همه تیم می‌شد. باید این بچه‌ها را حمایت کرد تا در رده سنی بزرگسالان بتوانند موفقیت‌های خود را ادامه دهند.

وی افزود: علیرضا مُهمدی هم شرایط خوبی دارد و به او امیدوار هستیم. شاهین بداغی هم قرار است در تورنمنت روسیه کشتی بگیرد.

عضو کادرفنی تیم ملی فرنگی گفت: از همه کسانی که در کسب این عنوان قهرمانی نقش داشتند ممنونم. از نگهبان خانه کشتی گرفته و افرادی که کار نظافت این محل را انجام می‌دهند تا تک تک بچه‌ها و کادرفنی تیم ملی همه دست به دست دادند تا تیم قهرمان جهان شد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا