چهارمحال و بختیاری

افزایش تعداد رشته های دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری

افزایش تعداد رشته های دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری

محمود خسروی فارسانی اظهار داشت: دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری به جز رشته‌های پزشکی در رشته‌های علوم انسانی، فنی و مهندسی و علوم پایه در ۲ مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد.

وی افزود:دانشگاه پیام‌ نور چهارمحال و بختیاری ۴۶ رشته محل در مقطع کارشناسی و در رشته‌های ادبیات فارسی، ریاضی، جغرافیا، زمین شناسی و شیمی در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد.

خسروی فارسانی اظهار داشت: در زمان حاضر بیشتر دانشجویان این دانشگاه در گروه علوم انسانی در رشته‌های حقوق، مدیریت و روانشناسی مشغول به تحصیل هستند.

سرپرست دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری شمار دانشجویان این دانشگاه را ۶ هزار و ۲۰۰ دانشجو اعلام کرد و گفت: انتظار می‌رود همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ۷۰۰ تا ۸۰۰ دانشجو به شمار دانشجویان این دانشگاه افزوده شود.

وی با اشاره به فعال بودن دانشگاه پیام نور در دوردست‌ترین مناطق چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با توجه به پراکندگی جغرافیایی استان در زمان حاضر دانشگاه پیام نور در شهرستان‌های شهرکرد، لردگان، فارسان، بروجن، اردل، فرخشهر، گندمان و شملزار فعال است و دانشجو می‌پذیرد.

خسروی فارسانی ادامه داد: دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری در زمان حاضر ۷۷ عضو هیات علمی فعال به صورت رسمی و پیمانی و ۲۰۰ مدرس حق التدریس دارد که به صورت مدعو هر ترم با دانشگاه همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کلاس‌های دانشگاه پیام نور به صورت ترکیبی (حضوری و مجازی) برگزار می‌شود گفت: با توجه به اینکه این دانشگاه کتاب محور است درصورتی‌که دانشجو به هر دلیلی نتواند در کلاس‌ها شرکت کند منبع درسی که از منابع استاندارد و در کل کشور به صورت یکسان معرفی می‌شود در اختیار دانشجو قرار می‌گیرد.

خسروی فارسانی ادامه داد: آزمون‌های پایان ترم دانشگاه پیام نور از استانداردهای لازم برخوردار و به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور از نظر تجهیزات و آزمایشگاه‌ها نیاز به امکانات متعدد و گسترده ندارد یادآور شد:دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری از نظر زیرساخت‌ها با توجه به استانداردهای تعیین شده مشکل و کمبودی ندارد و توانسته متناسب به نیاز دانشجویان امکانات لازم را تامین کند.

سرپرست دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری گفت: برقراری ارتباط مطلوب و موثر میان دانشگاه و دانشجو منجر به افزایش تعامل میان این دو قشر می‌شود.

خسروی فارسانی با تاکید براینکه تغییر و تحول برای استفاده از ظرفیت‌ها و اندیشه‌های نو در زمینه پیشرفت ساختار یک مجموعه به کار می‌رود گفت: مسئولیت اجتماعی که، فعالیتی توام با تعهد تعریف می‌شود یکی از مقوله‌های مهم است که باید در دانشگاه‌ها با جدیت دنبال شود.

وی نقش دانشگاه پیام نور را در رسالت آموزش و اشتغال مهم اعلام کرد و افزود: با آغاز سال تحصیلی جدید، همه فعالیت‌های دانشگاه باید به صورت هدفمند مطابق با سیاست‌های تعریف شده سازمان انجام پذیرد.

به گزارش ایرنا، ۶ هزار و ۲۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های پیام نور استان چهارمحال و بختیاری مشغول به تحصیل هستند.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا