کهگیلویه و بویراحمد

توزیع ۱۰۰ پکیج خورشیدی در بین عشایر کهگیلیویه و بویراحمد/تولید ۶ هزار تن کنستانتره و نهاده دامی در استان

به گزارش برگزیده های ایران از گچساران فضل اله آذر فر در جلسه شورای عشایر گچساران اظهار کرد: عشایر استان لا جمعیت ۷۲ هزار نفر که ۱۲ هزار خانوار،۱۰ درصد جامعه کهگیلویه و بویر احمد راعشایر تشکیل می دهند.

وی بیان کرد: ۱۷ درصد باغات و ۲۷ درصد ازمحصولات زراعی و۶۰ درصد از تولیدات گوشت استان توسط عشایر تولید می‌شود.

مدیر کل امور عشایر کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: در عشایر ۱۲ هزار نفر مشغول به کار هستند که اگر دقت نکنیم آنها بیکار می‌شوند.

آذر فر عنوان کرد: توجه ویژه رئیس جمهور به عشایر کاملا مشهود است ولی گله ای داریم که وقتی مصوبات در استان مطرح شد، اسمی از عشایر آورده نشده، که دستور پیگیری آن را دهید.

وی گفت: اولین مشکل عشایر تنش آبی در استان برای عشایر است، ۷۰ درصد از چشمه های ی که در اختیار عشایر بود کم آب شدند.

مدیر کل امور عشایر کهگیلیویه و بویراحمد با اشاره به مشکل راه و بهداشت عشایر خاطر نشان کرد: در حوزه عشایر اقدامات خوبی نیز انجام شده است.

آذر فر بیان کرد: در استان ۱۰ تانکر ۱۴ هزار لیتری داریم که در حدود ۱۵ الی ۲۰ سال در حال کار هستند و فرسوده شدند.

 وی افزود:در حوزه تامین آب شرب پایدار کارهای خوبی انجام شده، ۵ پروژه با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال در دست اقدام است.

مدیر کل امور عشایر کهگیلیویه و بویراحمد ادامه داد: پروژه آب پایدار شرق عشایر با اعتبار ۱۰۰میلیارد ریال تا کنون در دست اقدام است که برای تکمیل آن ۴۰ میلیارد ریال دیگر نیاز می باشد.

آذر فر با اشاره به اینکه پروژه آب غرب گچساران نیز در دست اقدام است اضافه کرد: تانکر های آبرسانی از سوی شرکت نفت در اختیار ما قرار دهید و جهاد کشاورزی نیز تانکرهای دارد که می تواند در اختیار ما قرار دهد برای آبرسانی عشایر منطقه مشکل را مرتفع کنبم.

وی گفت: در حوزه جاده های عشایری سختی وجود دارد که ما امکان بازگشایی آن را نداریم.

 مدیر کل امور عشایر کهگیلیویه و بویراحمد با عنوان اینکه ۶ هزار تن کنستانتره و نهاده تولید کردیم تصریح کرد: امسال تا کنون برای دریافت ۹۰ میلیارد ریال عشایر را معرفی کرده و ۴۰ میلیارد ریال پرداخت شده،۴۰۰ نفر برای کاشت گیاهان دارویی را در سطح استان به بانک معرفی کردیم.

آذر فر عنوان کرد: خانه بهداشت عشایری مصوب شده که تا کنون ۴ خانه راه اندازی که قرار بود نیروهای آنها از فرزندان عشایر باشد.

وی گفت: ۱۰۰ پکیج خورشیدی در سال گذشته توزیع شده است.

آذرفر بیان کرد: مالیات بر ارزش افزوده می تواند به عشایر کمک کند و پس از رایزنی بسیار قرار بوده این پول تا دوماه دیگر در اختیار ما قرار بگیرد.

وی ادامه داد: مشکلات ما بسیار است و دست تنها هستیم.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا