کرمانشاه

به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در کرمانشاه جریمه‌های سنگین در پی دارد 

به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در کرمانشاه جریمه‌های سنگین در پی دارد 

مختار احمدی در گفتگو با خبرنگار برگزیده کرمانشاه، اظهار کرد: بر اساس قانون کار هر تبعه خارجی که بخواهد در کشور ما و استان کرمانشاه مشغول به کار شود باید روادید و پروانه کار اخذ کند.

وی افزود: معمولا تعدادی از تکنسین ها و کارشناسان که نیاز است برای نصب ماشین آلات در کارخانجات ورود کنند و یا حتی سرمایه‌گذاری‌های خارجی که در استان شکل گرفته در سریعترین زمان ممکن پروانه برای آن‌ها پس از تایید دستگاه‌های نظارتی صادر شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: پدیده اخیری که با آن مواجه شدیم ورود افاغنه به استان کرمانشاه بود که با تدابیر استاندار کرمانشاه و حوزه اتباع استانداری، دستگاهای نظارتی و بخش خصوصی این موضوع حل شد.

وی گفت: اما باز هم شاهد به کارگیری برخی افاغنه در استان هستیم که باید توجه داشت سکونت افاغنه در کرمانشاه ممنوع است و در همین راستا طی امسال بیش از ٣٠٠ مورد بازرسی کار انجام شد.

این مقام مسئول اذعان کرد: لازم است تمامی دستگاه‌های ذیربط، بخش خصوصی و هم استانی ها پای کار باشند و اگر با اتباع غیرمجاز افغانی مواجه شدند به نیروی انتظامی اطلاع رسانی کنند.

احمدی خاطرنشان کرد: برای کارفرمایانی که اتباع غیرمجاز را به کار گیری می‌کنند بر اساس قانون جریمه‌های سنگین و حتی زندانی پیش‌بینی شده لذا از کارفرمایان تقاضا می‌کنیم از به کارگیری اتباع غیرمجاز جدا خودداری کنند و فرصت‌های شغلی را در اختیار هم استانی های خود قرار دهند.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا