کهگیلویه و بویراحمد

دانش‌نامه‌ دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد معطل همکاری دستگاه‌ها/ انتقاد از شهرداری یاسوج

 به گزارش برگزیده های ایران از یاسوج، سرهنگ امیرعباس آسمند در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: در آستانه دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی و شهدای جبهه مقاومت کمیته‌هایی ذیل بنیاد حفظ آثار تشکیل شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در خصوص تدوین دانش‌نامه دفاع مقدس گفت: تاکنون اقدامات زیادی در راستای تدوین دانش‌نامه دفاع مقدس صورت گرفته، کار به عهده دانشگاه یاسوج است و با استفاده از اساتید مجرب در حال انجام است.

وی بیان کرد:۱۳۰ مقاله از ۲۷۹ مقاله و پرونده که مرجع و مدخل بودند انجام گرفت و ۱۵۰ پرونده علمی شکل گرفت. ۵۱ مدخل مربوط به ادارات و سازمان‌ها و نقش ادارات و سازمان‌‌ها در دفاع مقدس است که به جزء ۷ یا ۸ اداره سایر دستگاه‌ها همکاری نکردند.

وی بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد چهارمین استانی در زمینه تدوین دانش‌نامه دفاع مقدس است اما در زمینه همکاری ادارات و سازمان‌ها آخر هستیم.

وی از عدم همکاری شهرداری یاسوج انتقاد کرد و گفت: شهرداری یاسوج کارهای خوبی انجام داده  اما در حوزه فرهنگی ضعف‌هایی دارد. فضای سبز پایین‌تر از یادمان شهدای گمنام را شهرداری یکسال و نیم است که می‌خواهد انجام دهد اما تاکنون کاری انجام نداده است.

وی با اشاره به تجلیل از ۶ دستگاه برتر در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: زنان در دفاع مقدس همچون مردان در رزم و پشتیبانی دفاع مقدس حضور داشتند و از سازمان مدیریت می‌خواهیم اعتباراتی در این زمینه اختصاص دهد.

عدم تخصیص اعتبارات به حوزه فرهنگی مورد انتقاد قرار گرفت که علی شهابی‌نسب گفت: در دولت گذشته توجه ویژه‌ای به  حوزه فرهنگ شد در گذشته تنها ۳ شهرستان بزرگ مصلا داشت اما در ۸ سال گذشته ۹ مصلی در تمام مناطق استان احداث و تکمیل سد

 وی بیان کرد: طی همین مدت مراکز حوزه‌های علمیه تاسیس شد، بزرگترین مجتمع فرهنگی گچساران شروع و به مساجد توجه شد.

این مسئول عنوان کرد: علی‌رغم محدودیت‌های اعتباری ۸ میلیارد تومان برای برگزاری یادمان شهدای گمنام و نوسازی تصاویر شهدا اختصاص یافت که قول می‌دهیم ۵۰ درصد این اعتبار تخصیص یابد.

سید جواد هاشمی در جمع‌بندی این نشست گفت: هر چه داریم به برکت خون شهدا است. ارمان‌های شهدا به نسل‌های مختلف منتقل شود.

معاون سیاسی استاندار خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌‌ها در حوزه شهید و شهادت پای کار باشند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا