مازندران

از درخواست قرارگاه نخبگانی در مازندران تا گلایه از مدیران اجرایی مازندران

به گزارش برگزیده های ایران از شهرستان ساری، بسیج در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی در تلاش هستند که در توسعه فرهنگ انقلاب اسلامی ایران نقش ایفا کنند.

در همین ارتباط اقشار مختلف بسیج استان مازندران امروز با نماینده ولی فقیه در استان مازندران دیدار کردند که حسینی‌پور استاندار مازندران هم در جمع بسیجیان استان مازندران حضور پیدا کرده است.

شهرام نوری مسؤول بسیج اقشار استان مازندران به عنوان نخستین سخنران مازندران از تشکیل ۲۳ مجمع استانی و شهرستانی در استان مازندران خبر داد و گفت: بیش از ۲ هزار ۱۰ هیأت اندیشه‌ورز در لایه‌های محلات و اقشار در استان مازندران فعال هستند.

وی که نسبت به وضعیت مدیریتی در استان مازندران گلایه داشت، با اعلام اینکه یکی از اهداف انقلاب اسلامی تشکیل دولت اسلامی و انقلابی است، اظهار کرد: رهبر انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب ساختار دولت اسلامی و انقلابی را به خوبی تشریح کردند.

عباس‌تبار با اعلام اینکه بعد از انتخابات ۱۴۰۰ دولت انقلابی روی کار آمد، افزود: یکی از اقدامات بسیار مهمی ایجاد قرارگاه نخبگانی است، به صورت جسته و گریخته فعالیت نخبگانی انجام می‌شود اما ما قرارگاه نداریم.

وی اضافه کرد: در بسیج دانشجویی شناسایی نیروهای انقلابی انجام شده است از این ظرفیت هم باید استفاده شود، سیاست شایسته‌گی به جای سیاست رانتی و دوره‌گردی جایگزین شود.

تقاضا برای شکست انحصار مدیریتی در مازندران

مسؤول بسیج اساتید مازندران با اعلام اینکه نژادپرستی محلی در برخی استان‌ها از جمله در استان مازندران وجود دارد، بیان کرد: افراد توانمند در استان مازندران وجود دارد اما چون متعلق به یک منطقه است اجازه فعالیت در سطح کلان مدیریتی به این افراد داده نمی‌شود.

 

وی اضافه کرد: انحصار مدیریتی در استان مازندران باید شکسته شود این روند در حوزه دانشگاهی به صورت جدی وجود دارد، جوانان پیشران توسعه استان هستند اما از آنها استفاده نمی‌شود، استفاده از مدیران سیاسی به جای مدیران سیاستی از چالش‌های جدی استان مازندران است.

فعالیت ۱۷۸ کانون بسیج جامعه کشاورزی

چاشنی دل نماینده سازمان بسیج کشاورزی، طرح بسیج همگام با کشاورز در استان مازندران انجام شده است، افزود: در این طرح جذب نیروهای متخصص و برگزاری اردوهای جهادی انجام شده است.

وی با اعلام اینکه ۱۷ کانون بسیج جامعه کشاورزی در این پروژه فعال بوده است، گفت:برگزاری دوره‌های آموزشی تحصیل‌گری را در دستور کار قرار دادیم.

چاشنی‌دل مهمترین چالش‌های کشاورزی استان مازندران را تنوع محصولات، اعلام کرد و افزود: عدم مقاومت در برابر تغییر الگوی کشت وجود دارد،عدم استفاده از تکنولوژی و سیاست‌های روز کشاورزی است که کشاورزی سنتی نمی‌تواند در تامین مواد غذایی کشور اثرگذار باشد.

استفاده دو برابری از سموم کشاورزی در مازندران

وی اضافه کرد:  در مازندران دو نیم برابر کشور از سموم کشاورزی استفاده می‌شود که این روند واقعا نیاز به اصلاح دارد.

نماینده سازمان بسیج کشاورزی مازندران خاطر نشان کرد: به فعالیت انحصار طلبان تشکل‌های کشاورزی نظارتی وجود ندارد.

محمدهادی موذن مسؤول سازمان بسیج علمی و فناوری استان مازندران، اظهار کرد: ۶ مرکز رشد فناوری در استان مازندران فعال می‌شود در سال آینده مرکز نوآوری راه اندازی می شود.

وی خاطر نشان کرد: ۴۸ نمایشگاه در استان برگزار شده است در سال جاری ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در پایگاه علمی استان مازندران آموزش دیدند.

تولید طرح کوتینگ کاغذ در مازندران

مسؤول سازمان بسیج علمی و فناوری استان مازندران با اعلام اینکه برخی از طرح‌های جهانی در این مجموعه راه اندازی شده است، گفت: طرح کوتینگ کاغذ برای نخستین بار در کشور تولید شده است، نخبگان مازندران برای نخستین بار در جهان جز پنج کشوری هستیم که یخچال نگهداری واکسن را تولید کردند.

بی‌نیازی کشور به راپچر دیسک نیروگاهی

وی اضافه کرد: راپچر دیسک که نیاز قطعی صنایع استان مازندران است تولید شده و نیازمند کشورهای کره ، ایتالیا و آمریکا نیستیم، تولید جلیقه‌های نجات از دیگر اقدامات نخبگان استانی است.

موذن با اعلام اینکه از مدیران اجرای گلایه داریم، افزود: نخبگان استان مازندران باور نکردند، تقاضا داریم مدیرانی وارد عرصه شوند که از نخبگان استانی حمایت کنند مدیران حوزه فناوری استان و صندوق‌های فناوری را دریابید.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا