گیلان

راه‌اندازی مرغداری پس از ۷ سال تلاش مستمر زوج گیلانی

به گزارش برگزیده های ایران از صومعه‌سرا، یکی از راه‌های رسیدن کشور به رشد و شکوفایی اقتصاد حمایت از کسب‌وکارهای خرد و کارگاه‌های کوچک‌مقیاس است و متأسفانه در کشور ما از تولید به‌ویژه کارگاه‌های کوچک حمایت درخور کمتر صورت می‌گیرد، درحالی‌که کشورهایی که به کارگاه‌های کوچک خود اهمیت داده‌ و از آن حمایت کرده‌اند، در تولید و رونق اقتصادی و رشد نقدینگی بسیار پیشرفت داشته‌اند.

پرداختن به مسائل و مشکلات با بهره‌گیری از منابع محلی، مزیت‌ها و ظرفیت‌های موجود هر روستا و افزایش سطح دانش و مهارت می‌تواند امیدآفرینی را در جوامع محلی سبب شود و قابلیت جوامع در برنامه‌ریزی محلی با نظارت بر روند اجرای طرح‌های کارآفرینی، کمک به جوامع روستایی در شناخت خودباوری استعدادها در گسترش و ترویج فرهنگ ما می‌توانیم را افزایش دهد.

موسوی جوان تطفی اهل روستای تَطَف شهرستان صومعه‌سرا است که‌ به همراه همسرش در سوله کوچک خود اقدامات بزرگی در راستای کارآفرینی و ایجاد اشتغال در مناطق کمتر برخوردار انجام داده است.

 

این زوج جوان پس از هفت سال‌ تلاش در این حوزه از بخش تولیدات رسته پرورش طیور بومی با کمک تسهیلات حمایتی بنیاد برکت توانسته‌اند کسب‌وکاری پررونق با درآمدزایی قابل‌توجه راه‌اندازی کنند.

خانم مریم میر رحمانی همسر آقای موسوی کارآفرینی که با حمایت‌های اجرای طرح «سحاب» ستاد اجرایی امام توانسته رونق به کسب‌وکار خود بدهد گفت که سحاب توانسته برکت به زندگی بازگرداند و مشارکت خانواده برای کمک به وضعیت معیشتی در شرایط موجود را فراهن کند.

این بانوی کارآفرین معتقد است که اگر حمایت‌ها در تمامی امور بدون موانع و خسته کردن کارآفرینان باشد رهاوردش درآمدزایی مناسب در طرح‌های مختلف ازجمله تولید و پرورش طیور در حوزه کسب کارهای خرد شده که از ین طریق هم اشتغال‌زایی به خود رنگ می‌گیرد و همه اقتصاد خانواده پایدار می‌شود.

وی به تأکید رهبر انقلاب برای حمایت و پشتیبانی از واحدهای تولیدی و کسب‌وکارهای درآمدزا اشاره کرد و گفت که ما توانستیم در فاز دوم حمایت‌های پشتیبانی مشاغل استقراریافته بنیاد برکت دومین مرحله از تسهیلات را اخذ کرده و پشتوانه محکمی برای توسعه کسب‌وکار خود از این نهاد گام‌های پیشرفت را محکم‌تر برداریم.

آقای موسوی نیز با تأکید بر اینکه نباید در پی مشکلات مختلف درجا زد از اهمیت حمایت‌های نهادهای دست‌اندرکار و طرح‌های زودبازده سخن گفت که با نظارت و هدایت درست منجر به ایجاد اشتغال برای چندین نفر در این شرایط اقتصادی می‌شود.

اینکه این‌قدر در پی مشکلات تولید در جا زده‌ایم در طی سال‌های پرمشقت که هیچ‌وقت باورمان نمی‌شد طرحی این‌چنین همه‌جانبه نگر فقط هدفش روپا ماندن تولیدکننده و حمایت به معنای واقعی و پای درد تولید نشستن باشد و ما همه موفقیت خود در دو سالی که چتر بنیاد برکت سایه حرکتمان شد کسب کردیم.

 

زوج توانمندی که در روستاهای بخش میرزا کوچک شهرستان صومعه‌سرا با تعداد ۱۰۰ جوجه آغاز به فعالیت کرده و توانستند با بهره‌مندی از تسهیلات حمایتی در فاز نخست اجرایی تولید خود را به یک هزار و ۵۰۰ جوجه و در فاز دوم دریافت اعتبارات و خرید دستگاه تولید جوجه، این ظرفیت را دو برابر کنند تا جایی که با تولید چهار هزار جوجه گوشتی و دو هزار جوجه نژاد تخم‌گذار و از محل فروش جوجه، مرغ و تخم‌مرغ درآمد ۱۵ میلیونی ماهیانه برای خود رقم بزنند.

 

 

بدیهی است نقش، نهادهای حمایتی در بخش‌های کشاورزی دام‌پروری، پرورش مرغ بومی، تولید مواد لبنی، تولید صنایع‌دستی می‌تواند منجر به توانمندسازی در این بخش شود و تحقق این مهم مستلزم برنامه‌ای جامع‌نگر در بخش آموزشی، ترویجی و سرمایه‌گذاری‌های حمایتی صندوق‌های پشتیبان مشاغل است تا گامی مثبت در توسعه مناطق کمتر برخوردار روستایی در بهبود معیشت خانوارهای روستایی برداشته شود.

انتهای پیام/۳۳۸۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا