چهارمحال و بختیاری

رئیس کمیسیون کشاورزی: با طراحی پروژه‌های بزرگِ کشاورزی اشتغالزایی می‌کنیم

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد، محمدجواد عسگری امشب در دیدار با امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه امروز بیشتر کشورهای دنیا با چالش کم آبی درگیر هستند، گفت: اگر منابع آبی را درست مدیریت نکنیم اتفاقات خطرناکی رخ می‌دهد، لذا کمیته آب مجلس در این راستا برنامه‌های خوبی دارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به اینکه عدم تأمین نهاده‌های دامی یا مرتعی یکی از مشکلات خشک‌سالی است، بیان کرد: همچنین در کشور به علت تحریم‌‌ها و مشکلات بانکی که وجود دارد در تأمین نهاده‌ها با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستیم.

با توسعه تولیدات کشاورزی شیرهای نفت بسته خواهد شد

وی ادامه داد: کمیسیون کشاورزی این فضا را سهل‌الوصول کرده و متناسب با نیازمندی استان‌ها نهادهای دامی منتقل شده، و در حال فعال کردن تراز تجاری هستیم که اگر نزولات جوی شرایط سیرابی کشور را فراهم کند حتماً با تولید محصولات کشاورزی و ارز‌آوری، شیرهای نفت را خواهیم بست.

بازیدهای میدانی مهمترین کار فعلی مجلس

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس بازید میدانی از کارهایی که در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه کشاورزی انجام می‌شود را یکی از مأموریت‌های جدی مجلس در شرایط فعلی کشور دانست و بیان کرد: شاید یکی از دلایل مشکلاتی که در گذشته وجود داشت این است که نحوه نظارت میدانی درست، دقیق و شفاف نبوده است.

عسگری با تاکید بر اینکه امنیت غذایی بر امنیت ملی گره خورده است و باید مورد توجه قرار گیرد به برنامه‌ریزی طرح امنیت غذایی در مجلس، اشاره کرد و گفت: این طرح یکی از مهمترین حرکات مجلس است زیرا که سفره غذایی مردم و تولیدکنندگان کمرنگ شده است و ما در راستای مأموریتی که داریم باید فضا را به گونه‌ای هموار کنیم که مردم بتوانند بی‌دغدغه‌ تولید و مصرف کنند.

وی افزود: در طرح جدیدی که در کمیسیون در دست بررسی داریم همه ایرادات وارده بر تولیدات کشاورزی از جمله نحوه خرید محصولات کشاورزی، نهاده‌ها و صادرات پیش‌بینی شده و به زودی شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

عسگری به شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی در مجلس اشاره کرد و ادامه داد: در گذشته شورای اقتصاد با نگاه بالا به پایین این قیمت‌گذاری را انجام می‌داد اما امروز در شورا از پایین به بالا اتفاق می‌افتد که این روش در کشورهای توسعه یافته نیز مورد استقبال قرار گرفته است.

 وی در پایان گفت: کمیسیون کشاورزی در نظر دارد بر اساس ظرفیت‌های کشاورزی پروژه‌های بزرگ را در دستور کار قرار دهد تا طرح‌های اشتغال و تولید را عملیاتی و اجرایی کند.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا