آذربایجان شرقی

سرانجام نظام پرداخت ناعادلانه در شهرداری تبریز

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، علی نوای‌باغبان در پانزدهمین جلسه‌ کمیسیون برنامه و بودجه اظهار کرد: طرح یکسان‌سازی قرارداد کارکنان شهرداری که پیش از این توسط برخی از اعضای شورا شهر مطرح شده بود، مقرر شد آبان‌ماه سال‌جاری به لایحه تبدیل شود.

وی افزود: اعضای شورای شهر خواستار آن است که طرح مطرح شده توسط شهرداری تبریز در قالب یک لایحه مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز، بر ضرورت تعیین تکلیف نظام پرداخت عادلانه و همسان‌سازی قرارداد کارکنان شهرداری تاکید کرد و گفت: باید نوع تمام قراردادها و پرداختی‌ها نیز مشخص شود.

نوای.باغبان با بیان اینکه ما حد و مرز شورای شهر و شهرداری را می‌دانیم، ادامه داد: شورا به دنبال آن است که پرداختی‌ها ناعادلانه نباشد و عدالت در تمام امور برقرار شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز،  اضافه کرد: شهرداری را مستلزم به ارجاع لایحه کرده و در کنار شهرداری برای حل این مسأله تلاش خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، یادآور شد: دیدگاه نادرستی به دنبال بحث یکسان‌سازی قراردادها بین کارکنان ایجاد شده، برخی‌ها می‌پندارند حقوق افراد همه افزایش می‌یابد در حالی که چنین نیست و ما می‌خواهیم هزینه‌های جاری را کنترل کنیم.

باغبان در ادامه ابراز کرد: در خصوص اضافه کاری کارکنان هم باید نظارت‌هایی صورت گیرد و یکسان‌سازی در این راستا نیز انجام شود.

باغبان در بخش دیگری از  سخنان خود با بیان اینکه امروز فرصتی شد تا اطلاعاتمان در خصوص نیروی انسانی به روز شود، بیان داشت: مجددا تاکید می‌کنم که شهرداری را موظف به ارائه لایحه خواهیم کرد تا موضوع چکش‌کاری شده و حل شود.

رئیس کمیسیون برنامه و‌ بودجه شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: می‌خواهیم از پرداختی‌ها دفاع کنیم و عدالت را پیاده‌سازی کنیم و درصدد ساماندهی نیروهای شهرداری هستیم.

وی ادامه داد: برای روشن شدن موضوع قردادهای حجمی نیز با یک سیستم به نام پیمانکار مواجه هستیم که در این راستا باید سامانه‌ای برای شفاف‌سازی تعریف شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه سخنان خود ابراز کرد: اگر شهرداری و شورا طرحی برای قراردادهای حجمی  ارائه دهد از آن استقبال می‌کنیم، چراکه باید موضوع قراردادها یکسان‌سازی شود.

نوای‌باغبان یادآور شد: بحث کنترل هزینه‌‌های جاری که برای تمام ما دغدغه است، نباید بیشتر بوده و ضروری است تدابیری برای این موضوع در نظر بگیریم، ما باید شفاف‌سازی را پیشه کار خود قرار داده  و نظارت‌ها را مستمر انجام دهیم.

ریشه مشکل قراردادهای شهرداری کجاست؟

احد صادقی، عضو کمیسیون برنامه و‌ بودجه شورای اسلامی شهر تبریز  نیز گفت: ریشه مشکل قراردادها را باید یافته و پس از آن نسبت به رفع و حل آن تلاش کنیم.

وی ابراز کرد: افرادی که در سال ۹۰ با آزمون استخدامی به صورت پیمانی وارد بدنه شهرداری شده‌اند برخی‌ها حقوق بالاتری نسبت به بقیه دریافت می‌کنند در حالی که نوع قرارداد همگی یکسان است.

صادقی در ادامه سخنان خود اذعان داشت: کارکنان شرکتی فضای سبز نیز جز افرادی هستند که باید نسبت به موضوع حل مشکل آنها نیز اقداماتی ترتیب داده شود.

وی خاطرنشان کرد: نوع شرکت‌ها و قرارداد‌ها به صورت کامل تجمیع شده و به اعضای شورا ارجاع داده شود و امور نظارت‌ها نیز هر ماهه اقدامات را پیگیری کند.

صادقی افزود: در بحث مربیان می‌توان گفت که شاید آنها را در بخش‌های اداری مشغول به فعالیت کرده‌اند و الان نیز مشکل‌ساز شده است.

نمی‌دانم چرا همه‌ افراد راغب فعالیت در شهرداری هستند!

پرویز هادی، دبیر کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر تبریز نیز در این نشست، گفت: موضوع قرارداد مربیان باید ریشه‌ای حل شود.

وی افزود: نمی‌دانم چرا همه‌ افراد راغب فعالیت در شهرداری هستند، نگرش‌ها نسبت به فعالیت در شهرداری و کارخانجات تغییر یافته که باید این موضوع را به مردم تفهیم کنیم تا بدانند در شهرداری هم همانند شرکت‌ها می‌توانند مشغول فعالیت شوند.

انتهای پیام/۶۰۰۱۲/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا