زنجان

ائمه جمعه استان زنجان تاکید کردند؛ از هوشیاری در مذاکرات تا انتقاد از مدیران پروازی

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زنجان، ائمه جمعه استان زنجان در خطبه‌های نماز جمعه ضمن انتقاد از مدیران پروازی، لزوم توجه صدا و سیما به قهرمانان ملی، هوشیاری دولت در مذاکرات هسته‌ای و بر مطالبه‌گری، عدالت خواهی و فساد ستیزی نهاد نماز جمعه تاکید کردند.

حجت‌الاسلام حسین علی زاهدی پور در خطبه‌های نماز جمعه خرمدره با اشاره به اینکه شهید طهرانی مقدم شهید اقتدار و اسوه مقاومت و ایمان بود، اظهار داشت: لازم است ویژگی‌های شخصیتی او بیش از پیش تبیین و معرفی شود.

امام جمعه خرمدره با بیان اینکه صدا و سیما به جای معرفی سلبریتی‌هایی که خود را ده‌ها پله از مردم بالاتر می‌دانند و به فکر جیب خود هستند، چنین انسان‌های وارسته‌ای را به جامعه معرفی کند، افزود: رسانه ملی باید آمار مقایسه‌ای ارائه کند که چند درصد برنامه‌هایش را به این شخصیت‌های مهم اختصاص داده است. 

وی به سالروز وفات حضرت معصومه (ع) اشاره کرد و با بیان اینکه همانگونه که امام راحل می‌فرمایند: خواست نظام این است که به زن شخصیت اجتماعی داده و از ملعبه بودن زن خودداری کند، تصریح کرد: حضرت معصومه (س) معیار و تراز یک دختر و زن با شخصیت است و حرکت در مسیر ایشان، دختران و زنان را در مسیر تعالی و انسانیت قرار می‌دهد. 

زاهدی پور با اشاره به روز کتاب و کتابخوانی و لزوم نظارت بر نشر کتاب‌ افزود: بسیاری از کتاب‌ها به جای نجات انسان از جاهلیت، او را گمراه‌تر می‌کنند و بر این اساس لازم است که نظارت جدی بر انتشار کتاب صورت گیرد. 

امام جمعه خرمدره با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: سیاست مبتنی مذاکرات نتیجه محور، تنها راه جلوگیری از اعمال سیاست‌های استعماری آمریکاست،‌ اگر قرار است مذاکرات نتیجه نداشته باشد، اصرار بر انجام آن هم غیر منطقی است. 

وی در ادامه با اشاره به طرح‌های عمرانی و شهرسازی در شهرستان خرمدره گفت: طرح‌های عمرانی و شهرسازی در شهرستان خرمدره باید به گونه‌ای باشد که محیط زیست بی‌بدیل خرمدره را تحت الشعاع قرار ندهد. 

 

سیاست دولت برای مذاکرات مزدوران داخلی را نگران کرده است

همچنین حجت‌الاسلام حسینی نسب در خطبه‌های نماز جمعه سلطانیه با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات ایران و غرب به عوامل پیشرفت مذاکرات اشاره و اظهار کرد: گره نزدن اقتصاد و معیشت به برجام، پیشرفت دانش هسته‌ای که دشمن را از بازگشت به نقطه اول مأیوس کند و توسعه روابط با شرق زمین بازی را به نفع ایران تغییر خواهد داد.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه هر توافقی بهتر از بی‌توافقی است ایده قابل قبولی نبوده و مذاکرات باید نتیجه محور باشد، افزود: نماد نتیجه محور بودن مذاکرات لغو همه تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی است و این سیاست قبل از آمریکا و غرب، مزدوران داخلی آمریکا را نگران کرده است.

وی سلطانیه را شهری مذهبی، شهیدپرور و مرکز گسترش تشیّع دانست و با بیان اینکه دست‌هایی در کار است تا به فرهنگ اصیل و اسلامی سلطانیه خدشه وار شود، نسبت به برخی کارها و برنامه‌های ضد فرهنگ و ارزش‌های اسلامی در سلطانیه از جمله دوچرخه سواری، پیاده روی بدون رعایت پوشش اسلامی، بد پوششی واکنش نشان داد و با بیان اینکه از طرفی بی‌تفاوتی برخی والدین به حجاب و پوشش دختران و ناموس خود نگران کننده است، افزود: همه مؤمنین و متدینین باید مقید باشند که فرهنگ اصیل سلطانیه حفظ شود و هر کسی هر سنت و رسم غلطی در هر جا پایه گذاری کند و مُروّج ضد ارزش‌ها شود، در گناه همه کسانی که به آن عمل می کنند، شریک است.

حسینی نسب به حواشی بوجود آمده نسبت به نهاد نماز جمعه خصوصا بخاطر پخش تقطیع شده سخنان رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اشاره کرد و با بیان اینکه حقیقتا به نهاد نماز جمعه جفا شد چرا که نماز جمعه همیشه زبان گویای مردم بوده و هست، افزود: مطالبه‌گری، عدالت خواهی و فساد ستیزی با رعایت تقوا و اخلاق از کارکردهای نهاد نماز جمعه بوده و هست.

امام جمعه سلطانیه با تاکید بر اینکه نماز جمعه منحصر و محدود به خطبه‌های نماز جمعه نیست بلکه مسائل و مشکلات و مطالبات مردم در جلسات و حتی بصورت موردی هم با تماس با مسئولین پیگیری می شود و آنهایی که به دفاتر ائمه جمعه مراجعه می کنند، شاهد هستند، تصریح کرد: مشکلات و مطالبات مردم در حد توان پیگیری می شود و البته همه چیز دست ائمه جمعه نیست.

امام جمعه سلطانیه با تبریک ولادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام گفت: امام یازدهم آموزگار سبک زندگی مهدوی در دوران غیبت بود.

 

دولت انقلابی بنا ندارد، اقتصاد و معیشت مردم را به مذاکره گره بزند

حجت‌الاسلام سید علی موسوی در خطبه‌های نماز جمعه امروز قیدار با اشاره به هفته کتاب و کتاب خوانی اظهار داشت: کتابخوانی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود و نیازهای ضروری افراد تبدیل شود مثل خوردن و خوابیدن در زندگی مردم وارد شود.
امام جمعه قیدار با بیان اینکه یکی از پرتکرارترین مطالبات فرهنگی رهبر عزیز انقلاب، درباره کتاب و کتاب خوانی بوده است، افزود: مطالباتی که از حدّ تذکر و یادآوری گذشته و به یکی از غصه‌های دردمندانه مقام معظم رهبری تبدیل شده و متاسفانه باید گفت نه مسئولان و نه مردم چندان توجهی به آن کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مسؤولین امر توجه داشته باشند که کتاب خوب تولید شود چرا که کتاب غذای روح انسان است، گفت: مسؤولان باید مواظب باشند غذای آلوده و مسموم به خورد جامعه داده نشود.

موسوی با تبریک ولادت امام حسن عسکری(ع) و با اشاره به یک نکته از زندگی سراسر نور آن حضرت گفت: سیره مبارزاتى ایشان با استفاده از سلاح علم، معنویت و اخلاق بود؛ آن هم در روزگارى که حاکمان به چیزى جز حفظ قدرت و دنیاگرایى نمی‌اندیشیدند.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه طبق اعلام معاون سیاسی وزیر امور خارجه مذاکرات هسته ای با ۱+۴ در ۸ آذر آغاز خواهد شد، افزود: در نگاه غرب به ویژه آمریکا، برجام و مذاکره برای احیای آن بستری برای محدودسازی ایران در حوزه صنعت هسته‌ای است و مقام‌های دولت آمریکا تصریح کرده‌اند که قصد دارند از ورود به برجام به عنوان سکویی برای پرداختن به سایر موضوعات از جمله مسائل موشکی و منطقه‌ای استفاده کنند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها برای رسیدن به اهداف خود تنها سلاح تحریم‌ها را در دست دارند و در مقابل جمهوری اسلامی ایران نیز برای ورود به میز مذاکره به دنبال رفع تحریم های اقتصادی و ضد بشری آمریکا علیه خود است، ادامه داد: در دولت گذشته، برای رسیدن به این موضوع، محدودیت‌های بسیاری پذیرفته شد و حتی قبل از اجرای تعهدات طرف مقابل، ایران همه تعهدات خود را عملی کرد و نتیجه آن شد که ایالات متحده تصور کرد که صنعت هسته‌ای ایران بر اثر محدودیت‌های برجام به پایان رسیده و از توافقنامه هسته‌ای خارج شد و نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ تحریم بر تحریمهای قبلی اضافه کرد.
موسوی با بیان اینکه دولت انقلابی و مردمی بنا ندارد، اقتصاد و معیشت مردم با به قیام ‌و قعود مسئولان فلان کشور با عنوان بی‌مسمای «تیم مذاکره‌کننده» گره بزند، تصریح کرد: دولت جدید مسیر مذاکره و گفت‌وگوها را بر اساس سه اصل «عزت، حکمت و مصلحت» بسته است و بناست همزمان با تلاش برای رفع‌تحریم‌ها از مسیر مذاکره، به خنثی‌سازی تحریم‌ها هم تمرکز کند

 

مدیر پروازی نمی‌تواند مشکلی از مردم حل کند

همچنین حجت‌الاسلام مهدی منصوری نیز در خطبه‌های نماز جمعه آب‌بر به انتخاب فرماندار جدید شهرستان طارم اشاره کرد و گفت: رسیدگی به مطالبات، مشکلات و تکریم ارباب رجوع باید اولویت باشد.

امام جمعه آب‌بر با اشاره به اینکه مدیران باید در منطقه با خانواده خود مستقر شوند و مدیر پروازی نمی‌تواند مشکلی از مردم حل کند، تصریح کرد: مدیر پروازی در واقع توهین به مردم است.

وی با اشاره به برودت هوا و کاهش دما در استان و شهرستان طارم اظهار داشت: مردم در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند تا دچار مشکل نشویم.

منصوری با اشاره به افزایش قیمت برخی کالاها اظهار داشت: دولت در تلاش است تا مشکلات مردم را برطرف کند که باید در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نکند.

امام جمعه آب بر به آغاز مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: آمریکایی‌ها هر غلطی کردند که در مقابل کشورمان به نتیجه برسند نتوانستند و چیزی در این زمینه عایدشان نشد.

وی با بیان اینکه تنها سلاح آمریکا استفاده از تحریم علیه کشورمان است و همه تلاش آنها این بود که از این طریق به خواسته خود برسند، افزود: باید در مذاکرات عزت و اقتدار کشورمان در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/۲۳۰۸


 2021-11-13 10:03:34

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا