مازندران

طرح هادی روستاها بازنگری می‌شود/ برای ساخت بنا نباید اراضی کشاورزی تخریب شوند

به گزارش خبرنگار برگزیده های ایران مازندران، اکبر نیکزاد امروز چهارشنبه در بازدید از طرح‌های هادی روستاهای بخش لاله‌آباد بابل اظهار کرد: امروز در خدمت مردمی هستیم که همه از دلسوزان این نظام هستند و ۲۵۳ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند و خوشحالم که در حضور شما هستم و امیدواریم خدمات خوبی ارائه شود.

وی افزود: در بازدید از روستاهای بخش لاله‌آباد مشکلات به درستی منعکس شد و تلاش داریم تا با رفع مشکلات، مردم زندگی آسان‌تری را تجربه کنند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن و حساب ۱۰۰ امام مشکلی ندارد و پای کار تعهدات خود در طرح هادی و طرح‌های مختلف ایستاده است و روستائیان برای ساخت و سازها باید با مراقبت وارد کار شوند تا پای دلالان باز نشود.

نیکزاد گفت: ما با ساخت و سازهای قانونی که افراد را در روستاها ماندگار کند مشکلی نداریم و برای اینکه فرد تولیدکننده در روستا باشد مشکلی نیست و در افزایش محدوده‌ها و اینکه افراد در روستاها ماندگار شوند؛ باید با برنامه‌ریزی در این راستا تلاش و با تغییر کاربری مناسب این ساخت و سازها اجرایی شود.

وی افزود: مردم ما خواسته به حقی دارند و در راستای طرح هادی، بازنگری طرح هادی و افزایش بافت نیازمند تغییرات هستند که اجرایی و انجام می‌شود تا مشکلات جوانان حل شود؛ اما در برخی موارد محدودیت‌های فراوان وجود دارد،که ناگزیریم به سمت مرتبه‌سازی و ارتفاع برویم چرا که معتقدم نمی‌توان برای ساخت و سازها به شالیزار و باغات حمله تا ساختمان بنا شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص معابر و آسفالت هم اعتباراتی اختصاص خواهد یافت که با دهیاران هماهنگ شده و در این بخش خروجی کار در دو ماه آینده مشخص می‌شود.

وی گفت: دستگاه‌های نظارتی مراقبت دقیقی بر جنگل و مزارع دارند و اگر مراقبت دستگاه‌های نظارتی نبود در مازندران درختی نبود و امیدواریم در ادامه راه هم همگی با هم برای حفظ جنگل و عمران و آبادانی تلاش کنیم.

*وجود عقب‌ماندگی در توسعه زیرساخت‌های لاله‌آباد

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید اظهار کرد: روستاهای ما با مشکلات و عقب‌ماندگی فراوانی در بخش لاله‌آباد بابل مواجه هستند و باید با بررسی مشکلات برای رفع جدی آن اقدام شود.

مهدی سعادتی افزود: با توجه به وجود ۸۸ روستا در بخش لاله‌آباد بابل و پراکندگی روستاها احصاء مشکلات و معضلات انجام شده است و باید با همکاری مسؤولان استانی و کشوری برای جبران عقب‌ماندگی‌ها تلاش و برخی از وضعیت اضطراری در این منطقه را حل و فصل کرد.

*آسفالت روستاهای لاله‌آباد با هزینه مردم

امام جمعه لاله‌آباد بابل نیز در این بازدید اظهار کرد: منبع درآمد اهالی این بخش از محصولات کشاورزی و عمده تک محصولی و با محصول برنج است که امورات زندگی افراد از این طریق می‌گذرد.

حجت‌الاسلام محسن شیخی‌عزیزی افزود: با توجه به اجرای طرح هادی روستاها در این بخش و طرح‌های مختلف عمرانی مردم همواره مشارکت همه جانبه داشته و دارند و برای افزایش عمران و آبادانی هزینه می‌کنند اما انتظار دارند که در برخی از موارد مسؤولان بیشتر از گذشته در راستای افزایش رفاه عمومی جامعه تلاش کنند.

وی گفت: آبگرفتگی معابر از جمله مشکلات و معضلات عمده روستاها در این بخش است و نیازمند آن هستیم که طرح هادی زودتر و با سرعت بیشتری اجرایی شود و در برخی از روستاها هم بازنگری اجرایی شود.

امام جمعه لاله‌آباد بابل اعلام کرد: از ابتدای کار در این روستاها آسفالت اولیه با هزینه مردم بوده است و اکنون هم اگر در ادامه راه، کارها با هزینه و مسؤولیت مردم باشد؛ با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم توان ندارند.

شیخی خاطرنشان کرد: تعیین بافت روستاها در این بخش از سال‌های قدیم اجرایی شده و شاید به بیش از ۱۵ سال قبل بوده است و اطلاعات دقیقی در اختیار نبود و افراد مطلع نبودند و اکنون با برخی مشکلات در ساخت و سازهای جدید مواجه هستند و اجازه ساخت و ساز در خارج از بافت ندارند.

انتهای پیام/ ۸۶۰۰۲/غ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا