گیلان

ثابت کردیم می‌توانیم در کنترل بیماری کرونا در جهان پیشتاز و الگو باشیم

غلامرضا مرحبا نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اقدامات قابل‌تحسین وزارت بهداشت دولت سیزدهم در ماه‌های نخست آغاز به کار رسمی، اظهار کرد: خوشبختانه اقدامات دولت به‌ویژه در بخش حوزه سلامت قابل‌تقدیر است به‌گونه‌ای که اکنون ما در واکسیناسیون عمومی کرونا در کشور از متوسط جهانی بالاتریم.

وی با اشاره به ظرفیت عظیم واکسن سازهای داخلی و لزوم توجه بیشتر دولت به این موهبت داخلی، افزود: خوشبختانه اعتماد مردم به تولیدات واکسن سازهای داخلی بسیار مطلوب است و لازم هست تا حمایت دولت از واکسن سازه بیشتر شود.

نماینده مردم شهرستان مرزی بندر آستارا با اشاره به شمار بالای کشته‌شدگان ناشی از ابتلا به کرونا در کشورهای مدعی ازجمله آمریکا، گفت: خوشبختانه تعداد متوفیان کرونایی در کشور روزبه‌روز به سبب افزایش پوشش واکسیناسیون در حال کاهش است و این نشان‌دهنده برنامه‌ریزی مطلوب در جهت مدیریت بهینه بیماری کرونا است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با مقایسه شمار کشته‌شدگان کرونایی در کشور پیش از دولت سیزدهم و آغاز واکسیناسیون انبوه مردم، خاطرنشان کرد: پیش از واکسیناسیون با حجم کنونی روزانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر از هم‌وطنان ما در اثر این ویروس منحوس جان خود را از دست می‌دادند و این وضعیت به‌هیچ‌وجه برازنده ملت ایران نبود.

مرحبا کاهش شمار کشته‌شدگان کرونایی در کشور را مرهون برنامه‌ریزی صحیح مجموعه دولت دانست و تصریح کرد: کاهش روزانه مبتلایان و فوتی‌های کرونا در کشور بیانگر صحیح بودن برنامه‌های در پیش‌گرفته وزارت بهداشت است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با اشاره به اغواگری‌های رسانه‌های در ابتدای شیوع کرونا و ناکارآمد جلوه دادن نظام سلامت در نزد مردم، تصریح کرد: رسانه‌های بیگانه به‌دروغ مدعی بودند که خدمات اولیه برای مقابله با کرونا در ایران به ملت داده نمی‌شود در حالیکه ما اکنون ثابت کردیم با داشتن انگیزه و مدیریت جهادی می‌توانیم در مدیریت بیماری کرونا الگو و در جهان پیشتاز باشیم.

نماینده مردم بندر آستارا در مجلس یازدهم بر ضرورت تکمیل چرخه واکسیناسیون تأکید کرد و گفت: انتظار داریم پوشش واکسیناسیون در نوبت‌های سوم نیز بر اساس توصیه کارشناسان و متخصصان تداوم داشته باشد و مردم نیز شیوه‌نامه‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند تا پایداری سلامت را در کشور شاهد باشیم.

انتهای پیام/۳۳۸۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا